۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰

توسعه اقتصاد دریا با استفاده از ظرفیت‌های سرمایه گذاری در برنامه جامع همکاری ایران و چین( به همراه فایل پی دی اف)

بهره‌برداری از منابع غنی دریا‌ها در پهنه گسترده مرز‌های دریایی شمال و جنوب کشور در بهترین شرایط از طریق رویکردی منسجم، یکپارچه و نظام‌مند به مفهوم «اقتصاد دریا» امکان‌پذیر است.
کد خبر: ۹۳۴۲۱

توسعه اقتصاد دریا با استفاده از ظرفیت‌های سرمایه گذاری در برنامه جامع همکاری ایران و چین

به گزارش مانا به نقل از مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری؛ اگرچه فعالیت‌های اقتصادی دریایی متفاوت به نظر می‌رسند، ولی عملاً دارای وجه اشتراک متعددی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توان مسیر توسعه بهره‌برداری از منابع دریاها را ترسیم کرد.

گفتنی آن‌که تنها در این مسیر توسعه «اقتصاد دریا» می‌توان از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در «برنامه جامع همکاری ایران و چین» حداکثر استفاده را داشت.

در گزارش حاضر به بررسی مسیر توسعه «اقتصاد دریا» در قالب سه سرفصل جداگانه پرداخته شده‌است.

در فصل اول، مبانی توسعه «اقتصاد دریا» شامل تعریف اقتصاد دریا، تفکیک فعالیت‌های اقتصادی دریایی به بخش‌های مختلف دریایی و ضرورت اندازه‌گیری شاخص‌های اقتصادی و تعیین سهم هر یک از بخش‌های مختلف دریایی در اقتصاد کل کشور ارائه شده‌است.

در فصل دوم، ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری «برنامه جامع همکاری ایران و چین» به‌همراه مسیر توسعه اقتصاد دریا در کشور چین به‌تفکیکِ بخش‌های مختلف دریایی ارائه شده‌ و مزیت‌های رقابتی هر بخش مشخص شده‌است.

در فصل سوم، مسیر توسعه اقتصاد دریا در کشور به‌تفکیکِ بخش‌های مختلف دریایی در دو سطح کلی و جزئی مشخص شده‌است. در ادامه این فصل به فرصت‌های سرمایه‌گذاری چین در دو سطح کلی (تمام بخش‌های مختلف) و سطح جزئی (به‌تفکیکِ هر بخش) پرداخته می‌شود.

در نهایت، در فصل چهارم جمع‌بندی و پیشنهاد‌های مربوطه ارائه شده‌است.
 مخاطبین در خصوص ارسال نظرات خود  می توانند با ایمیل maritime@cpdi.ir مکاتبه نمایند.

بررسی مسیر توسعه «اقتصاد دریا»

ارسال نظرات
آخرین اخبار