۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷

احتمال قرنطینه مجدد بندر شانگهای قوت گرفت

تنها ۵ هفته پس از لغو قرنطینه بزرگترین بندر تجاری چین کارشناسان احتمال می‌دهند این بندر دوباره تحت قرنطینه و تست‌های انبوه کرونایی قرار گیرد.
کد خبر: ۹۳۳۵۸

احتمال قرنطینه مجدد بندر شانگهای قوت گرفت

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از خبرگزاری بلومبرگ؛ تهدیدات قرنطینه‌ای تنها محدود به بندر شانگهای نمی‌شود بلکه حدود ۳۰ میلیون نفر تحت نوعی محدودیت‌های کووید ۱۹ هستند و علاوه بر شانگهای استان هنان و شهر بندری گوانگژو در جنوب چین نیز دوباره تحت تست‌های کرونایی قرار می‌گیرند.

بر اساس این گزارش علاوه بر محدودیت‌های قرنطینه‌ای بنادر چینی و هنگ کنگ تحت تأثیر توفان شدید قرار گرفته‌اند که این حوادث در نینگبو، شنژن و هنگ کنگ منجر به پهلو گرفتن کشتی‌های کمتری شده است.

"Zencargo" یکی از فورواردر‌ها در این زمینه به خبرنگار بلومبرگ گفت: میانگین انتظار برای پهلو گرفتن کشتی‌ها در حال حاضر در شانگهای از ۱۲ ساعت به ۲۴ ساعت افزایش یافته  و اکثر پایانه‌ها تحت شرایط آب و هوایی بد و ازدحام شدید قرار گرفته‌اند.

کارشناسان پیش بینی می‌کنند فصل اوج کووید ۱۹ اواخر جولای و آگوست پیش بینی می‌شود که می‌تواند بر ازدحام شدید بنادر و تأخیر خطوط کشتیرانی تأثیر زیادی بگذارد و ممکن است نرخ‌ها مجدداً افزایش یابد.

 از سوی دیگر مؤسسه Freightos در این زمینه اعلام کرد: در حال حاضر نرخ فعلی حمل کانتینر از غرب آسیا به آمریکا به ۷۳۲۶ دلار در هر کانتینر ۴۰ فوتی رسید که نشان از کاهش نرخ نرخ نسبت به اواخر آوریل دارد.

"جودا لوین" رئیس تحقیقات Freightos Baltic در این زمینه گفت: قیمت‌ها ممکن است در شرایط فعلی همچنان به کاهش خود ادامه دهند، اما در صورت افزایش موارد مختلف کووید ۱۹ در بنادر کشور‌ها بدون شک  نرخ‌ها روند صعودی به خود می‌گیرند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار