۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹

افزایش تعداد کانتینر‌های هوشمند تا سال ۲۰۲۶

تعداد کانتینر‌های هوشمند که در حال حاضر ۳.۶ درصد از ناوگان کانتینری جهانی را تشکیل می‌دهد تا سال ۲۰۲۶ حدود هشت برابر شده و ۲۵ درصد از ناوگان جهانی را به خود اختصاص می‌دهد.
کد خبر: ۹۳۲۱۵

افزایش تعداد کانتینر‌های هوشمند تا سال ۲۰۲۶

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ بر اساس تجزیه تحلیل مؤسسه drewry تعداد کانتینر‌های هوشمند ناوگان جهانی در حال افزایش است، زیرا اپراتور‌ها و صاحبان محموله از این قبیل کانتینر‌ها استقبال می‌کنند.

بر اساس این گزارش ناوگان تجهیزات کانتینری مجهز به تلماتیک با نام کانتینر‌های هوشمند پس از همه گیری کووید ۱۹ که اختلال در زنجیره تامین را به دنبال داشت، اهمیت بیشتری پیدا کرده است

drewry در گزارش خود یاد‌آور شده است یک کانتینر زمانی هوشمند می‌شود که به دستگاه تلماتیک مجهز شود تا محمولات داخل آن ردیابی و نسبت به حمل‌و‌نقل آن نظارت آنلاین صورت گیرد که این کار اپراتور‌ها را قادر می‌سازد احساس کنند که کانتینر‌ها دائم در دسترس هستند.

تحلیلگران drewry در گزارش خود تاکید کردند کانتینر هوشمند در زمانی که زنجیرۀ تامین در دوران کرونا آسیب دید و ازدحام بنادر بر مشکلات آن افزود محبوبیت خود را به دست آورد.

به همین جهت اپراتور‌ها تولید کنندگان و صاحیان کالا رغبت بیشتری برای استفاده از آن  نشان می‌دهند.

در ماه آوریل یک شرکت تحت پوشش هاپاگ‌لوید اعلام  کرد قصد دارد کل ناوگان کانتینری خود را به دستگاه‌های هوشمند مجهز کند تا به عنوان سردمدار این حرکت سایر اپراتور‌ها‌ی پیشرو را مجبور کند که از این روش پیروی کنند.

drewry با اشاره به اینکه تا پایان سال ۲۰۲۱، ۳.۶ درصد از ناوگان کانتینری به دستگاه‌های فنّاوری هوشمند مجهز شده است، گفت این عمل نشان دهنده رشد ۳۰ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰ می‌باشد.

طبق برآورد مؤسسه drewry پیش‌بینی می‌شود تعداد کانتینر‌های هوشمند  تا سال ۲۰۲۶ به ۸.۷ میلیون TEU برسد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار