۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
مدیر شرکت بخش خصوصی دریایی:

شرکت‌های دانش بنیان نیازمند توجه ویژه مسئولان هستند

شرکت‌های دانش بنیان نیازمند توجه ویژه مسئولان هستند
مدیرعامل هلدینگ تجاری دریا بندر ناب کیش گفت: شرکت های دانش بنیان نیازمند نگاه و حمایت ویژه هستند.
کد خبر: ۹۳۱۵۰

حسن عبداللهی در گفتگو با خبرنگار مانا؛ در رابطه با برگزاری دوازدهمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی ایران که در هفته پایانی خرداد ماه جاری در جزیرۀ کیش برگزار شد با بیان اینکه نگاه بخش خصوصی به سیاستگذاران و سیاست‌های کلان کشور است، تصریح کرد: انتظار بخش خصوصی این است که مسئولان اهمیت ویژه‌ای برای حمایت از بخش خصوصی به ویژه در حوزه راهبردی تجارت دریایی قائل باشند به همین علت منتظر دید‌گاه آنها در نمایشگاه صنایع دریایی بودیم که البته محقق نشد.
وی ادامه داد: با وجود تحریم‌های ظالمانه بخش دریایی این پتانسیل را داراست که اثر این تحریم ها را هر بیشتر کاهش دهد و نیازهای کشور را در این بخش کاملاً تأمین نماید بنابراین انتظار ما این بود که مسئولین محترم به جهت حمایت از بخش خصوصی دریایی در نمایشگاه حضور یافته و از نزدیک با این توانمندی‌ها آشنا شوند.
عبداللهی با بیان اینکه مقام معظم رهبری با مطرح ساختن اهمیت توجه به شرکت‌های دانش بنیان، توجه و حمایت ویژه خود را نسبت به توسعه توان داخلی بیش از پیش ابراز فرمودند، خاطر نشان کرد: دانش بنیان‌ها نیازمند چنین حمایت‌ها و توجهات ویژه‌ای هستند البته منظور از حمایت برداشتن موانع و تسهیل گری در فرآیندهاست که امیدواریم اجرایی شود.
مدیرعامل هلدینگ تجاری دریا بندر ناب کیش افزود: صنایع داخلی برای ماندگار شدن می بایست به سمت دانش بنیان شدن گام بردارند که لازمۀ آن کسب دانش لازم از سوی مدیران این بخش‌هاست.
وی حمایت دولت را در این زمینه را مهم ارزیابی کرد و گفت: باید واردات کالاهایی که مشابه آنها در داخل تولید می‌شود ممنوع شود تا صنعتگران داخلی فرصتی برای عرضۀ تولیدات خود در بازار مصرف و اعتماد سازی برای مصرف کنندگان داشته باشند.
عبداللهی در این رابطه واردات برخی شناورهای تفریحی را مثال زد و ادامه داد: در حال حاضر تولیدکنندگان داخلی توان خوبی در تولید بسیاری از شناورها دارند که با ممنوعیت واردات این شناورها فعالیت صنعتگران داخلی رونق خواهد گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار