۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸

بنادر ترکیه برنده اصلی جنگ روسیه - اوکراین

برنده اصلی جنگ روسیه -اوکراین از نگاه کارشناسان و تحلیلگران، بنادر ترکیه هستند.
کد خبر: ۹۳۰۴۱

بنادر ترکیه برنده اصلی جنگ روسیه - اوکراین

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ با توجه به اینکه ترکیه عبور کشتی‌ها با پرچم روسیه را ممنوع نکرده به همین جهت بیشترین منفعت را در دریای سیاه در بحبوحۀ جنگ روسیه - اوکراین برده است.

به گزارش خبرگزاری‌ها داده‌های دریافتی نشان می‌دهد که بنادر ترکیه در ماه‌های ژانویه تا آوریل شاهد افزایش ۶۰۰۰ تُنی محمولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته بود.

بنادر ترکیه در ماه‌های ژانویه تا آوریل ۲۰۲۲، ۱۳۰ میلیون تُن محموله را جابه‌جا کردند که این رقم در سال ۲۰۲۱، ۱۲۴ میلیون تُن بود. بر اساس این گزارش محاصره دریای سیاه تاثیر زیادی بر بنادر ترکیه از نظر انتقال محموله‌های روسیه و اوکراین دارد. با توجه به اینکه سواحل روسیه و اوکراین در اطراف دریای سیاه قرار دارد و آن‌ها در حال جنگ هستند بنابراین تجارت خارجی آن‌ها بسیار با مشکل مواجه شده و به همین جهت ترکیه در این میان نقش مناسبی ایفا می‌کند.

در پایان این گزارش آمده است در همین حال بنادر ترکیه حجم بیشتری از محموله‌ها را از سایر کشور‌های دریای سیاه دریافت کرده، زیرا بلغارستان و رومانی ورود کشتی‌های روسی به بنادر خود را ممنوع کردند در این میان بنادر ترکیه از ژانویه تا آوریل ۲۰۲۲، ۲.۴ میلیون تُن کالا از بلغارستان و ۸۰۰ هزار تُن محموله نیز از گرجستان دریافت کرده است.   

ارسال نظرات
آخرین اخبار