۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰

افزایش سی درصدی نرخ حمل و نقل کانتینری در ماه می

نرخ جابه‌جایی محموله‌های کانتینری در ماه می‌ بیش از سی درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.
کد خبر: ۹۳۰۲۶

افزایش سی درصدی نرخ حمل و نقل کانتینری در ماه می

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از لویدز‌لیست بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی موسسه Xeneta نرخ‌های حمل‌و‌نقل کانتینری و قرارداد‌های بلند مدت به شدت افزایش یافته است که این مسأله شرایط حمل کنندگان را به چالش می‌کشد و در این ارتباط قرارداد‌های بلند مدت نیز با افزایش بیشتری مواجه شده است به گونه‌ای که محموله‌های کانتینری با افزایش قرارداد اجاره کانتینر در ماه می‌با افزایش سی درصدی رکورد زد.

در همین حال گفته می‌شود نرخ قرارداد‌های بلند مدت ۱۵۰ درصد بیشتر از زمان مشابه سال قبل می‌باشد.

بررسی موسسه Xeneta نشان می‌دهد نرخ جابه‌جایی کانتینر در پنج ماه سال ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل حداقل ۵۵ درصد افزایش یافته است.

"پاتریک برگلوند" مدیر اجرایی Xeneta در این زمینه گفت: با یک پیشرفت خیره کننده در زمینه نرخ‌ها در بخش حمل‌و‌نقل کانتینری مواجهیم در حالیکه به طور میانگین پیش‌بینی می‌شد که نرخ حمل و نقل کانتینری در ماه می ۱۱ درصد افزایش یابد، اما این رقم با افزایش سی درصدی به یک رکورد جدیدی دست یافت.

این درحالی است که در برخی از خطوط کانتینری آمریکا این رقم تا ۶۵ درصد بالا رفته است که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۱، ۲۰۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی در ادامه گفت: به نظر می‌رسد افزایش نرخ‌ها ناشی از بحران روسیه - اوکراین و قرنطینه بندر شانگ‌های می‌باشد البته بحران روسیه در این زمینه بیشترین نقش را دارد.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه در برخی مناطق جنگی به ویژه دریای سیاه محموله‌ها کمتر جابه‌جا می‌شود و همچنین مسیر‌ها طولانی شده است پیش‌بینی می‌شود در آینده شاهد اختلال بیشتری در بخش حمل و نقل کانتینری باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار