۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱

بزرگترین کشتی کانتینری جهان به آب انداخته شد

بزرگترین کشتی کانتینری جهان با ۲۴۰۰۴ TEU کانتینر به نام Ever Alot که به سفارش شرکت Evergreen تایوان در کارخانه کشتی سازی چین CSSC ساخته شده به آب انداخته شد.
کد خبر: ۹۲۹۳۱

بزرگترین کشتی کانتینری جهان به آب انداخته شد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل ازمؤسسه آلفا‌لاینر این کشتی بزرگترین کشتی کانتینری جهان به شمار می‌رود که از ۴۰۰ متر طول و ۶۱.۵ متر عرض برخوردار است و می‌تواند  ۲۴ ردیف کانتینر ۴۰ یا ۲۰ فوتی را بارگیری کند که در نوع خود بی‌نظیر است.

این گزارش حاکی است قرارداد اولیه سفارش ساخت این کشتی‌های بزرگ توسط خط کشتیرانی اورگرین ۱۴ فروند می‌باشد که شش فروند آن در کره ساخته می‌شود و هشت فروند دیگر در کارخانجات کشتی سازی چین در دست ساخت است. چهار فروند از کشتی‌های ساخت کره در حال خدمت رسانی هستند.

براساس این گزارش این کشتی خواهر دوقلویی به نام Ever Aria  با همین ظرفیت دارد که در تاریخ ۱۹ ماه می‌از داک خارج شده و برای انجام عملیات به آب اندازی آماده می‌شود. تناژ این کشتی‌ها ۲۴۱ هزار تُن می‌باشد.

شایان ذکر است شرکت کشتیرانی Evergreen در حال حاضر رتبه ششم را در بین اپراتور‌های جهان دارد که ظرفیت کلی آن به ۱.۵۱ میلیون TEU می‌رسد. پیش‌بینی می‌شود با تحویل کشتی‌های جدید رتبه آن افزایش یابد.

در‌آمد این شرکت در سه ماهه اول  ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۶۰ درصد افزایش یافته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار