۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰

آغاز ممنوعیت ورود کشتی‌های روسی به بنادر اروپایی / معافیت محموله‌های نفت و گاز

آغاز ممنوعیت ورود کشتی‌های روسی به بنادر اروپایی / معافیت محموله‌های نفت و گاز
کشور‌های اروپایی در اجرای پنجمین بسته تحریمی علیه مسکو بنادر خود را به روی کشتی‌های روسی بستند اما محموله‌های نفت و گاز از این قاعده مستثنی شدند.
کد خبر: ۹۲۷۱۶

به گزارش مانا به نقل از آناتولی،‌ کشورهای عضو اتحادیه اروپا ممنوعیت ورود کشتی‌های روسی به بنادر خود را آغاز کردند. این کشورها اعلام کردند محصولات نفت و گاز شامل این ممنوعیت نمی‌شوند.

اتحادیه اروپا پنجمین بسته تحریمی خود را در ۵ آوریل اعلام کرد که در حال حاضر توسط بلغارستان، رومانی، استونی، بلژیک، ایتالیا و یونان اجرا می‌شود.

به عنوان بخشی از این تحریم ها، اتحادیه همچنین دستورالعملی برای ممنوعیت ورود کشتی‌های تحت مالکیت دولت روسیه به بنادر اتحادیه اروپا صادر کرد.

بسیاری از کشورهای عضو در روزهای اخیر شروع به بستن بنادر خود به روی کشتی‌هایی که تحت پرچم روسیه فعالیت می‌کنند، از جمله کشتی‌های تفریحی و قایق‌های تفریحی کرده‌اند.

از زمان آغاز جنگ در ۲۴ فوریه ( اسفند) ، شمار تلفات غیرنظامیان در اوکراین به ۲۱۰۴ نفر رسیده است. به گفته آژانس پناهندگان سازمان ملل، بیش از پنج میلیون اوکراینی به کشورهای دیگر گریخته و بیش از هفت  میلیون نفر دیگر در داخل کشور آواره شده‌اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار