۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در دیدار با مدیرعامل منطقه ویژه پارس جنوبی؛

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران آماده راه‌اندازی خط کشتیرانی عسلویه-کیش

نائب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از آمادگی این ناوگان ملی برای راه‌اندازی خط کشتیرانی عسلویه- کیش خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۱۳

 

کشتیرانی  جمهوری اسلامی ایران آماده راه‌اندازی خط کشتیرانی عسلویه-کیش
به گزارش روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، محمدرضا مدرس خیابانی، نائب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در دیدار با مدیرعامل منطقه ویژه پارس جنوبی که به همراه نماینده مردم شریف دیر، کنگان و عسلویه در این جلسه حضور داشت، گفت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران آماده تعامل و همکاری با منطقه ویژه پارس جنوبی جهت راه‌اندازی خط کشتیرانی عسلویه- کیش است تا از این طریق، راه‌اندازی خط مسافری در این منطقه را به ثمر برساند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راهبرد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در استفاده از سوخت کم‌سولفور داخلی به جهت رعایت کنوانسیون‌های بین‌المللی خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز شناور‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به سوخت کم سولفور از یک سو و هزینۀ بالای انتقال سوخت از پالایشگاه شازند اراک به مناطق جنوبی کشور، تقاضای ساخت و یا راه‌اندازی پالایشگاه‌هایی در بنادر حاشیه خلیج فارس را داریم تا از طریق آن‌ها بتوانیم سوخت مورد نیاز شناور‌های خود در مناطق جنوبی کشور را تأمین نماییم.
مدرس خیابانی گفت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سالانه خریدار سوخت تولیدی شرکت‌های داخلی است و به این جهت بخش عمده‌ای از نیاز خود را از داخل کشور تامین می‌نماید.
در ادامه اسدی، مدیرعامل منطقه ویژه پارس جنوبی با اشاره به حضور پررنگ کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در منطقه عسلویه خواستار برقراری ارتباط مستقیم با تمامی شرکت‌های پتروشیمی فعال در منطقه به جهت حمل بار صادراتی آن‌ها به سمت کشور‌های مقصد شد.
وی در پاسخ به پیشنهاد مطرح شده از سوی مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر برقراری خط مسافری در عسلویه، آمادگی این مجموعه جهت چارتر بخشی از صندلی های شناور‌های اختصاص شده به این مسیر را اعلام کرد.
اسدی برقراری خط کشتیرانی میان کیش- عسلویه را بسیار مهم تلقی و تصریح کرد: این کار به نفع مدیران، پرسنل، خانواده‌های آن‌ها و تمامی فعالان مستقر در این منطقه است؛ ضمن اینکه جام جهانی قطر نیز فرصت بی‌نظیری است که بتوان از این خط به بهترین شکل بهره‌برداری نمود.

وی همچنین قول داد تا با اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی‌ربط، زمینه تخصیص سوخت یارانه‌­ای به شناورهای مسافرتی در مسیر عسلویه به کیش را فراهم آورد.

وی افزود: آنگونه که در اخبار اعلام می‌شود، ظرفیت تمامی پرواز‌ها به سمت قطر تکمیل بوده و قیمت پرواز نیز بسیار بالا است، بنابراین اگر امکان تردد با کشتی فراهم شود، به طور قطع ضمن استقبال، فرصت مناسبی برای کسب درآمد و ایجاد رضایت‌مندی مشتریان است.
همچنین در این نشست احمدی، نماینده مردم شریف دیر، کنگان و عسلویه در مجلس شورای اسلامی نیز خواستار تشکیل کارگروهی برای راه اندازی خط مسافری میان عسلویه- کیش شد و گفت: به تازگی پالایشگاه‌های متعددی در عسلویه برای تولید سوخت کم‌سولفور اعلام آمادگی کرده یا در حال ساخت هستند؛ ضمن اینکه قرار است منطقه ویژۀ پتروشیمی در بندر دیر نیز راه اندازی شود.
وی افزود: اسکله ال ان جی در دیر از سوی سازمان بنادر و دریانوردی باید فعال گردد تا بتوان صادرات و واردات محصولات را از طریق آن صورت داد، اما به هر حال بستر برای حضور کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در عسلویه، کنگان و دیر فراهم است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار