به گزارش گروه بینالملل مانا به نقل از آلفالاینر بیشترین تعداد کشتیهای خریداری شده در این مدت متعلق به شرکت MSC بود که تعداد آنها به ۱۳۲ کشتی با ظرفیت ۴۵۳ هزار TEU رسید.
رتبۀ بعدی خرید کشتی به شرکت CMA CGM فرانسه با ۴۶ کشتی رسید که در این سال ۱۵۰ هزار TEU به ظرفیت خود افزود.
در گزارش آلفالاینر با اشاره به اینکه خرید و فروش کشتیهای کانتینری در سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد یافت، به افزایش چند برابری قیمت کشتیها نسبت به سال ۲۰۱۰ نیز اشاره شده است برای مثال یک کشتی کانتینری ۴۸۹۶ TEU به قیمت ۱۰۵ میلیون دلار فروخته شده است.
شرکت MSC یک فروند کشتی ۵۰۴۲ TEU را که در سال ۲۰۱۹ تنها ۲۶ میلیون دلار قیمت داشت را به قیمت ۶۸ میلیون دلار خریداری کرد.
شرکت اسپریت آف هامبورگ نیز کشتی ۲۷ میلیون دلاری سال ۲۰۲۰ را به قیمت ۵۲ میلیون دلار به مرسک فروخت.
به طور کلی در سال ۲۰۲۱ کشتیها دو برابر قیمت نسبت به سال ۲۰۱۴ فروخته شده است.
در این گزارش آمده است کشتیهای معامله شده از پنج سال تا سی سال سن برخوردار بودند. در این میان ۲۷ درصد از کشتیهای معامله شده بین ۱۵ تا ۱۹ سال سن دارند و ۳۸ درصد آنها بین ۱۰ تا ۱۴ سال و فقط چهار درصد آنها بین پنج تا ۹ سال قدمت داشتند.
در پایان این گزارش آمده است میزان خرید و فروش کشتیها از سال ۲۰۱۰ تا پایان سال ۲۰۲۱ حدود ۵۰۰ درصد افزایش نشان میدهد. میانگین قیمت خرید و فروش کشتی حدود ۷۰ میلیون دلار بوده است به گونهای که میانگین قیمت کشتیهای کانتینری از ۴۰ میلیون دلار با ۱۷۷۴ TEU شروع شده و به ۱۳۲ میلیون دلار برای کشتیهایی با ظرفییت ۶۸۸۲ TEU رسیده است.