۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار:

چابهار پایتخت دریایی کشور می شود/ ایران را نمی شود از حمل و نقل منطقه حذف کرد

چابهار پایتخت دریایی کشور می شود/ ایران را نمی شود از حمل و نقل منطقه حذف کرد
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: چابهار پایتخت دریایی کشور می شود.
کد خبر: ۹۱۹۸۲

به گزارش خبرنگار مانا؛ عبدالرحیم کُردی که در آیین گشایش همایش و نمایشگاه لجستیک چابهار سخن می گفت با بیان اینکه چابهار یکی از 4 شهر اصلی لجستیکی کشور محسوب می شد، تصریح کرد: بندر چابهار به پایتخت لجستیکی و دریایی کشور بدل خواهد شد.
وی با بیان اینکه برای دستیابی به این مهم نیازمند ایجاد شبکه پرقدرت حمل و نقلی هستیم، افزود: خوشبختانه ایجاد این شبکه و همچنین ایجاد صنایع پتروشیمی و فولاد در بندر چابهار در اسناد بالادستی دیده شده است.
کُردی ادامه داد: آنچه در رابطه با بندر چابهار اهمیت دارد بحث هزینه و زمان به عنوان دو عامل مهم در حوزه لجستیک است به همین علت تلاش برای یافتن مسیرهایی با کمترین هزینه-زمان ممکن از سوی کشورهای مختلف ادامه دارد.
وی افزود: کشورهای آسیای میانه و روسیه در قالب کریدور شمال-جنوب و چین با پروژه یک کمربند-یک راه در تلاش هستند که هزینه های لجستیکی خود را کاهش دهند و در این رابطه ایران جایگاه ویژه ای دارد.
مدیر عامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه علیرغم برخی تلاش ها در سال های اخیر ایران همچنان جایگاه مهمی در حمل ونقل منطقه دارد، گفت: آنها نمی توانند ایران را نادیده بگیرند چون می دانند که اقتصادی ترین و به صرفه ترین مسیر ممکن در منطقه از طریق ایران است.
وی با بیان اینکه این ظرفیت ها باید از روی کاغذ فراتر رفته و عملیاتی شوند، خاطر نشان کرد: با برگزاری همایش هایی مانند همایش و نمایشگاه چابهار در صدد هستیم که حلقه های مختلف زنجیره تامین را با همفکری و همگرایی در تمام بخش های حمل و نقلی و ذی مدخل به یکدیگر متصل کنیم.
کُردی افزود: طرح جامع منطقه آزاد چابهار نیز که در سال 98 از سوی مجلس تصویب شد نیز تکمیل شده و به زودی در شورای عالی مناطق آزاد مطرح خواهد شد.
وی در پایان تاکید کرد: برای توسعه لجستیکی منطقه آزاد چابهار مشاور مجزا انتخاب شده است تا از تمام ظرفیت های مربوطه به خوبی بهره برداری شود.    

ارسال نظرات
آخرین اخبار