۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵

تسهیلات جدید کشور‌های ساحلی برای فعالیت دریانوردان در دوران کرونای اُمیکرون

در پی بروز و شیوع نوع جدید کووید ۱۹ موسوم به اُمیکرون برخی از کشور‌های ساحلی امکانات و تسهیلات جدیدی را برای ادامه روند فعالیت دریانوردان در صنعت کشتیرانی جهان اعلام کردند.
کد خبر: ۹۱۸۲۴

تسهیلات جدید کشور‌های ساحلی برای فعالیت دریانوردان در دوران کرونای اُمیکرون

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ مرکز شناسایی و کنترل بیماری‌ها‌ی آمریکا CDC اعلام کرد به منظور پرهیز از بسته شدن بنادر و ادامه فعالیت کشتی‌ها در عرصۀ آب‌ها به کشور‌های دارای صنعت کشتیرانی و بنادر توصیه می‌شود ضمن اعلام برنامه‌های محدودیت‌های جدید، تسهیلات لازم  را از طریق کنترل از راه دور برای امکان تردد دریانوردان فراهم کنند.

در این اطلاعیه با اشاره به اینکه کشور‌های فرانسه، موناکو، آندورا، جزایر مارینا شمالی، سن مارینو، آفریقای جنوبی، سوئیس، روسیه و... در لیست کشور‌های قرمز قرار دارند به همین جهت باید محدودیت‌های سفر به این کشور‌ها اعمال شود.

در این راستا مؤسسه بیمکو نیز از کشور‌های ساحلی خواسته بر اساس کنوانسیون STCW اعتبار گواهینامه‌های شایستگی را که توسط دولت‌ها صادر شده و گواهینامه‌های مهارت در صورت پایان اعتبار  به صورت آنلاین تمدید شود.

بیمکو از تمامی کشور‌های دریایی خواسته اقداماتی را که در رابطه با فعالیت دریانوردان انجام می‌دهند به روز‌رسانی کرده و در اختیار رسانه‌ها قرار دهند و تلاش برای بازگشت خدمه به کشتی‌ها و یا منازل از طریق حمل‌ونقل هوایی به کار گرفته شود و در صورتی‌که محدودیت سفر برای عزیمت ممیزان وجود دارد ممیزی‌های داخلی ISM تا سه ماه تمدید شود و گواهینامه‌های مدیریت ایمنی و امنیت کشتی‌ها پس از درخواست مالکان تا  مارس ۲۰۲۲  تمدید شود. همچنین نسبت به تمدید  قرارداد‌های استخدامی دریانوردان نیز هماهنگی به عمل آید.

این گزارش حاکی است در ارتباط با ایجاد محدودیت‌ها کشور‌های عمان، امارات، گرجستان و آذربایجان دستورالعمل‌های محدودیت در برابر نوع جدید کووید ۱۹ را به روز کرده و اعلام کردند گواهینامه‌های شایستگی و مهارت و کتاب‌های Seamans  با درخواست مالک در صورتی‌که قبل از مارس ۲۰۲۲ تاریخ انقضاء آن‌ها به اتمام برسد به مدت سه ماه تمدید خواهد شد همچنین گواهینامه‌های پزشکی دریانوردان به طور خودکار برای سه ماه دیگر تمدید خواهد شد.

این کشور‌ها همچینن اعلام کردند اعتبار گواهینامه‌های دریانوردی و تمدید گواهینامه‌های صادر شده و مدارک دریانوردان تا ۳۱ مارس ۲۰۲۲ تمدید خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار