۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶

کانال سوئز در سال ۲۰۲۱ رکورد درآمدزایی را شکست

به رغم شیوع «ویروس کرونا» و کاهش رشد اقتصادی در جهان، کانال سوئز که شریان اصلی انتقال کالا از اقیانوس هند به مدیترانه و کشور‌های اروپایی محسوب می‌شود، رکورد درآمدزایی را در سال گذشته میلادی (۲۰۲۱) شکست و بنابر اعلام دولت مصر این کانال بیش از شش میلیارد دلار درآمد داشته است. ترانزیت کالا از کانال سوئز، یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی دولت مصر محسوب می‌شود که سالانه میلیارد‌ها دلار از این منبع درآمد به خزانه این کشور واریز می‌کند.
کد خبر: ۹۱۸۱۵

کانال سوئز در سال ۲۰۲۱ رکورد درآمدزایی را شکست

به گزارش مانا به نقل از  روزنامه «الشرق الاوسط» چاپ لندن، اداره کانال سوئز اعلام کرد که  ۲۰۲۱ پردرآمدترین سال برای کانال سوئز بوده و دولت مصر از طریق ترانزیت کالا از این آبراه بین‌المللی به درآمد ۶.۳ میلیارد دلار رسیده است.

در بیانیه ای که در حساب کاربری دفتر ریاست جمهوری مصر در فیسبوک منتشر شده، به نقل از «اسامه ربیع» مدیر کل اداره کانال سوئز آمده است که سال ۲۰۲۱ پردرآمدترین سال برای کانال سوئز و حجم درآمدها در این آبراهه به ۶.۳ میلیارد دلار رسیده است. ظرفیت ترابری سالانه کانال سوئز هم در ۲۰۲۱ بالاترین حد گزارش شد و بالغ بر ۱.۲۷ میلیارد تن بود.

رئیس اداره کانال سوئز توضیح داد که تعداد کشتی‌های عبوری در مسیر دو طرفه کانال سوئز ۲۰ هزار و ۶۹۴ فروند بوده که نسبت به ۲۰۲۰ ، ده درصد رشد داشته و یک‌هزار و ۸۶۴ کشتی افزایش داشته است. ظرفیت ترابری کانال سوئز در ۲۰۲۱ با افزایش ۸.۵ درصدی نسبت به سال قبل آن از ۱.۱۷ میلیارد تن به ۱.۲۷ میلیارد تن رسید.

وی ادامه داد که درآمدهای دلاری کانال سوئز در سال ۲۰۲۱ با افزایش ۷۲۰ میلیون دلاری نسبت به سال ۲۰۲۰ به ۶.۳ میلیارد دلار رسید. این رقم در ۲۰۲۰ حدود ۵.۶ میلیارد دلار اعلام شده بود.
اسامه ربیع تاکید کرد: ظرفیت ترابری سالانه در کانال سوئز بیشتر از میانگین رشد حمل و نقل دریایی بین‌المللی بوده است.

بر اساس آمار بین‌المللی ظرفیت ترابری دریایی بین‌المللی افزایش ۳.۷ درصدی داشته و حجم تجارت دریایی از کانال سوئز رشد ۸.۵ درصدی را تجربه کرد.

اسامه ربیع افزود: که کانال سوئز در نظر دارد در سال جدید میلادی به منظور اهداف زیست محیطی از ضوابط و ساز و کارهای متفاوتی برای جابه‌جایی کشتی‌ها در این آبراهه استفاده کند.

کانال سوئز که دریای سرخ را به دریای مدیترانه وصل می کند، یکی از مهم ترین آبراهه‌های بین‌المللی است که در کاهش هزینه‌های حمل و نقل دریایی مسافت بین کشورها در جهان نقش اساسی دارد.

پیش از احداث کانال سوئز، کشتی‌های تجاری و مسافربر برای جابه‌جایی از اقیانوس هند به اروپا، مجبور بودند که قاره آفریقا را دور بزنند که هزینه های هنگفتی برای کشتیرانی محسوب می شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار