۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴

پذیرش گواهینامه و اسناد الکترونیکی کشتی‌ها از ژانویه ۲۰۲۲

گواهینامه‌ها و اسناد ممیزی و رده‌بندی صادر شده الکترونیکی کشتی‌ها از ۳۰ ژانویه ۲۰۲۲ پذیرفته می‌شود.
کد خبر: ۹۱۷۷۲

پذیرش گواهینامه و اسناد الکترونیکی کشتی‌ها از ژانویه ۲۰۲۲

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ انجمن رده بندی ClassNK اعلام کرد از این پس اسناد خدمات استاندارد، ممیزی، صدور گواهینامه‌های ایمنی به صورت الکترونیکی صادر خواهد شد.

در اطلاعیۀ مؤسسه ClassNK حذف کاغذ، جلوگیری از زیان و خسارت، مقابله با جعل اسناد، تسهیل در اشتراک گذاری اطلاعات، جلوگیری از مفقود شدن اسناد بین ذی‌نفعان را از مزایا‌ی گواهینامه‌های الکترونیکی عنوان کرده است.

 براساس این گزارش گواهینامه‌های الکترونیکی از ۳۰ ژانویه ۲۰۲۲ در کشور‌های صاحب پرچم از جمله پاناما، لیبریا، سنگاپور، جزیرۀ مارشال، باهاما، مالتا و ... پذیرفته می‌شود.

طرح آزمایشی صدور گواهینامه از سال ۲۰۱۷ در برخی کشور‌ها به اجرا در آمد و هم‌اکنون به مرحله‌ای رسیده که می‌توان از آن به عنوان یک طرح بین‌المللی یاد کرد.

مؤسسه ClassNK یاد‌آور شده است اپلیکیشن سیستم درخواست آنلاین برای کشتی‌های درحال تردد از طریق"NK-SHIPS" در دسترس متقاضیان قرار می‌گیرد.

اسناد الکترونیکی برای نظر‌سنجی مؤسسات رده بندی، ISM، سوابق ممیزی /ISPS/MLC صادر می‎شود که از ۳۰ ژانویه ۲۰۲۲ دارندگان آن مجاز به ارائه اسناد الکترونیکی هستند.

 در این ارتباط  مالکان و مدیران خطوط کشتیرانی که هنوز گواهینامه‌های الکترونیکی دریافت نکرده‌اند همچنان می‌توانند از اسناد کاغذی استفاده کنند.

شایان ذکر است دفتر مرکزی ClassNK در توکیو، شهر‌های بزرگ ژاپن و سراسر جهان شعبه‌هایی دارد.

تا پایان دسامبر سال ۲۰۲۱ انجمن رده بندی ClassNK بیش از ۹۱۲۴ کشتی را تحت پوشش داشت. به طور کلی ۲۰ درصد از ناوگان تجاری جهانی تحت پوشش این مؤسسه رده بندی هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار