به گزارش گروه بینالملل مانا؛ شرکت مرسک در اولین مرحله تعداد هشت فروند کشتی ۱۶ هزار TEU را به شرکت هیوندای کره جنوبی سفارش داده که قرار است در سال ۲۰۲۴ آنها را تحویل گیرد.
مهندس ناظر ساخت کشتی و نمایندۀ شرکت مرسک در کارخانه هیوندای به تشریح جرئیات طراحی جدید کشتیها پرداخته و گفت: سعی شده در طراحی کشتیهای جدیدِ ۳۵۰ متری آخرین و جدیدترین فنّاوریهای روز با کمترین آلودگی زیست محیطی استفاده شود و تلاش بر این است که در سوخت مصرفی آنها حداقل ۲۰ درصد صرفه جویی شود.
وی افزود: این تعداد کشتیها با طراحی منحصر بفرد سالانه یک میلیون تُن از انتشار CO۲ میکاهند. ما ادعا میکنیم که با تحویل و راهاندازی کشتیهای سبز به سمت اقیانوس بدون کربن گام برمیداریم.
وی در ادامه گفت: در طرح جدید محل اسکان خدمه تغییر میکند تا ظرفیت کانتینری آنها بالا برود. همچنین بخشی از فضای موجود در کشتی برای چیدن کانتینرها پیشبینی میشود.
وی در پایان تاکید کرد: این کشتی های دوگانه سوز با نظارت مؤسسه طبقهبندی abc ساخته میشوند که یکی از سوختها متانول و دیگری سوخت کم سولفور با کربن صفر درصد خواهد بود.