۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷

چرا آمریکا در صنعت حمل ونقل دریایی باخت

فروکش کردن تد‌ریجی بحران بنادر آمریکا این سوال را در ذهن بسیاری تحلیل‌گران و کارشناسان ایجاد کرده که چرا آمریکا نه تنها موفق نشد از رونق ایجاد شده در بخش کانتینری سود‌های لازم را ببرد بلکه هزینه‌های زیادی را در ارتباط با بحران بنادر متقبل شد.
کد خبر: ۹۱۴۷۴

چرا آمریکا در صنعت حمل ونقل دریایی باخت

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ کارشناسان می‌گویند براساس تحقیقات و بررسی‌های انجام شده سفارشات بیش از حدی که توسط وارد کنندگان کالا به کشور‌هایی مانند چین و سایر کشور‌های اروپایی و آسیایی در آستانۀ سال نو میلادی صورت گرفت مشکلات تخلیه و بارگیری بنادر آمریکا را دوچندان کرد در واقع آمریکاییان بدون در نظر گرفتن امکانات تخلیه و حمل کالا به مراکز توزیع  فقط سفارش دریافت کالا داده بودند. به همین جهت  از یک سو مشتریان منتظر کالا برای پُر کردن فروشگاه و فروش آن‌ها بودند و از سوی دیگر امکانات بالفعل و بالقوه آمریکا برای تخلیۀ به موقع وجود نداشت. در اینجا باید گفت برنامه ریزی در این ارتباط از سوی دست اندرکاران حمل و نقل و بنادر آمریکا به شکل درست و اصولی صورت نگرفت و آمریکا بازندۀ اصلی مسابقه تجارت دریایی شد.

"جان مک‌کاون" تحلیلگر حمل ونقل با اشاره به اینکه سال ۲۰۲۱ حمل و نقل کانتینری با رونق بیش از حدی مواجه شد و در سه ماهه سوم سال جاری میلادی در‌آمد خالص ۴۸ میلیارد دلاری نصیب آن شد متاسفانه صنعت کانتینری آمریکا نتوانست بهرۀ لازم را از سود‌های حاشیه‌ای به دست آورد و با یک بحران عمیقی در ارتباط با تخلیه و بارگیری مواجه شد و مجبور شد هزینه مضاغفی را بپردازد.

این تجربه درس قابل توجهی به  شرکت‌هایی است که قصد ورود به تجارت حمل و نقل کانتینری را دارند و باید بر میزان عرضه و تقاضا و توانمندی‌های خود و نحوۀ پاسخگویی به مشتریان  توجه کرده و آنالیز درست و حسابی داشته باشند.

"امانوئل گاریتو" تحلیلگر دیگر اعتقاد دارد صنعت حمل و نقل دریایی آمریکا با خسارت بیش از حدی که بابت لنگر انداختن کشتی‌ها در بنادر پرداخت  کرد، نتوانست در یک تا دو ماه اخیر نمرۀ قابل قبولی دریافت کند و بازی را به کشور‌هایی مانند چین و سایر کشور‌های اروپایی باخت.

وی ادامه داد: متاسفانه در برخی مواقع مشاهده شد که هزینۀ جابه‌جایی محموله‌ها در بنادر آمریکایی بیشتر از هزینۀ حمل جعبه کانتینر از کشور‌های مختلف به این بنادر بود که این مورد تفاوت هزینه‌ها و میزان خسارت  را در فرآیند حمل و نقل و جابه‌جایی آشکارتر می‌کند.

از سوی دیگر هزینۀ جابه‌جایی کانتینر از بندر به مقاصد مختلف نیز فشار مضاعفی را به صنعت بندری و حمل و نقلی آمریکا وارد ساخت و در این بحران این تنها چین بود که توانست کفۀ ترازو را به نفع خود سنگین‌تر کند.

وی در پایان گفت: این بحران هشداری برای تمامی بنادر جهان بود که برای  سفارش کالا حتماً ظرفیت بنادر را  در نظر گیرند و با توجه به امکانات نسبت به واردات کالا اقدام کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار