۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰

روسیه بزرگترین بندر ترانشیپی دریای بالتیک را می سازد

روسیه بزرگترین بندر ترانشیپی دریای بالتیک را می سازد
آژانس فدرال روسیه، اولین بندر ترانشیپی آب‌های عمیق در حوزه دریای بالتیک را در راستای توسعه پتانسیل صادرات این کشور می‌سازد.
کد خبر: ۹۱۴۴۷
به گزارش مانا به نقل از مریتایم ترید مگ، مقامات روسی توافقنامه‌هایی را برای توسعه یک مجتمع بندری جدید امضا کرده‌اند که به گفتۀ آنها بزرگترین پروژه سرمایه گذاری در سواحل بالتیک در فدراسیون روسیه خواهد بود. پس از تکمیل، این ترمینال ترانشیپی و مجتمع بندری واقع در پریمورسکی در ضلع شرقی خلیج فنلاند در نزدیکی سن پترزبورگ ظرفیتی معادل ۲۰ درصد از حجم کل بار سالانه بنادر دریایی روسیه در دریای بالتیک را خواهد داشت.
آژانس فدرال روسیه و مجتمع ترانشیپی پریمورسکی قراردادی را برای ساخت تأسیسات بندری جدید به عنوان بخشی از برنامه توسعه منطقه امضا کرده اند. در حال حاضر، بندر پریمورسکی بزرگترین بندر بارگیری نفت روسیه در دریای بالتیک است. در سال ۲۰۱۹، پریمورسکی بیش از ۶۱ میلیون تن محموله را جابجا کرد که ۲۰ درصد از حجم آن را نفت تشکیل می داد.
آژانس فدرال روسیه تاکید کرد: مجتمع بندری جدید یک تسهیلات استراتژیک مهم برای تغییر درتجارت خارجی روسیه از بنادر کشورهای حوزه بالتیک و توسعه پتانسیل صادرات روسیه خواهد بود.
مجتمع جدید بندری پریمورسکی، اولین مجتمع بندری در آب‌های عمیق در حوزه بالتیک خواهد بود که قادر به پذیرش کشتی‌هایی با تناژ بزرگ است. این بندر قادر به پذیرش کشتی های فله و عمومی، کشتی های رو-رو و کشتی های کانتینری خواهد بود. 
ساخت این مجتمع بندری طبق برنامه تا دسامبر ۲۰۲۴ به پایان خواهد رسید و در سال ۲۰۲۵  عملیات آزمایشی پایانه ها انجام خواهد شد./ منبع: سازمان بنادر
ارسال نظرات
آخرین اخبار