۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
استاندار سیستان و بلوچستان:

توسعه دریا محور سیستان و بلوچستان باید در دستور کار قرار گیرد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: توسعه دریا محور، بایستی براساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب و لزوم تحقق برنامه هفتم توسعه کشور در استان در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۹۱۲۸۸

توسعه دریا محور سیستان و بلوچستان باید در دستور کار قرار گیرد

به گزارش مانا به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی در نشست بررسی مسائل و مشکلات مربوط به اسکله‌های صیادی و موضوعات شیلاتی و آبزی‌پروری اظهار داشت: بر اساس بازدیدهای مختلف از اسکله‌های صیادی و طرح‌های آبزی پروری؛ توسعه اسکله صیادی پسابندر، تأمین شناور پشتیبانی برای حوادث و ساخت خانه هلال و پایگاه‌های هلال احمر در اسکله‌های صیادی سیستان و بلوچستان بویژه در زمان بحران ضرورت دارد.

وی افزود: بر اساس تفاهم‌نامه بین سازمان مدیریت و جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان مقرر است حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۱ پنج پایگاه امداد و نجات هلال احمر در استان ساخته که باید این موضوع تسریع شود.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زمین مورد نیاز جهت ساخت خانه‌های هلال احمر توسط شیلات تأمین و بر مبنای نظرات کارشناسی و علمی جانمایی مناسب انجام شود.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود پنج پایگاه امداد و نجات هلال احمر تا پایان سال تکمیل و به بهره‌برداری برسد و همزمان با آن ارائه آموزش‌های تخصصی امداد و نجات برای نیروهای مدنظر انجام شود.

مدرس خیابانی با تاکید بر ساخت و راه‌اندازی پنج ایستگاه اطفای حریق در اسکله‌های صیادی سیستان و بلوچستان توسط شیلات گفت: آمبولانس و خودروی وانت کمک‌دار هم توسط هلال احمر پیگیری و خریداری شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه صیادان برای پیگیری مطالبات و انجام امور مربوطه مجبور به تردد از کنارک به چابهار هستند برای تسهیل در انجام امور اداره کل شیلات؛ محلی را در نزدیکی اسکله صیادی کنارک به عنوان دفاتر خدمات صیادی راه‌اندازی کند.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: پوشش مخابراتی و آنتن دهی کنارک توسط اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان پیگیری و به یکی از اپراتورهای تلفن همراه ابلاغ کنند تا پوشش مخابراتی منطقه بهبود یابد.

وی موضوعات مربوط به تأمین برق سایت پرورش میگوی گواتر را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: ساخت ۳۰ کیلومتر خط انتقال برق گواتر با اولویت انجام شود.

مدرس خیابانی تهیه طرح جامع بنادر و اسکله‌های صید و صیادی سیستان و بلوچستان را با هدف افزایش میزان صید و صیادی و ایجاد اشتغال طی مدت یک ماه خواستار شد و بیان کرد: توسعه دریا محور، بایستی براساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب و لزوم تحقق برنامه هفتم توسعه کشور در دستور کار قرار گیرد.

وی بر تأمین آب مورد نیاز شهرک صنعتی کنارک با همکاری شرکت آب و فاضلاب و شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان تاکید و بیان کرد: پیگیری ساخت جایگاه سوخت اختصاصی در بندر کنارک توسط شیلات سیستان و بلوچستان ضروری است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه سایت پرورش ماهیان گرمابی زهک در رتبه سوم کشوری قرار دارد، تکمیل زیرساخت‌های این سایت را خواستار شد و افزود: این سایت قابلیت تبدیل شدن به اولین سایت کشور را دارد و می‌تواند استان‌های جنوب شرق کشور را از نظر تأمین ماهیان گرمابی تحت پوشش قرار دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار