۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹

بحران ازدحام بنادر و کمبود کانتینر به کام کشتی‌های فله‌بر شد

کمبود کانتینر و کشتی‌های کانتینری بر اثر ازدحام بنادر، صاحبان کالا به ویژه صادر کنندگان مواد غذایی را به سمت استفاه از کشتی‌های فله‌بر سوق داد. در واقع مشتریان برای حمل انواع محمولات کانتینری دست به دامن کشتی‌های فله‌بر شده‌اند.
کد خبر: ۹۱۲۰۶

بحران ازدحام بنادر و کمبود کانتینر به کام کشتی‌های فله‌بر شد
به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ "مارسلوتیکسیرا" نویسنده و تحلیلگر دریایی با انتشار گزارشی در سایت‌های خبری با اشا‌ره به اینکه کارشناسان شرایط پدید آمده را "Containergeddonr" می نامند یاد‌آور شد: تأخیر در جابه‌جایی کشتی‌های کانتینری و عدم تخلیه آن‌ها در بنادر باعث شده تا کالا‌هایی که قبلا" با کانتینر جابه‌جا می‌شد، با کشتی‌های فله‌بر حمل شود، البته تجار چاره‌ای جز این ندارند. زیرا کمبود کانتینر قیمت اجارۀ آن‌ها را به شدت بالا برده است. ضمن اینکه  پیدا کردن  کانتینر یا کشتی کانتینری کار چندان آسانی نیست.

وی به نقل از"Paulo Roberto de Souza" بزرگترین تاجر قند جهان  نوشت قبل از همه‌گیری کرونا و بوجود آمدن شرایط جدید ازدحام بنادر، تمامی کالا‌های قند و شکر  با بسته بندی درون کانتینر جای می‌گرفت و خیلی راحت حمل می‌شد، اما هم اکنون مجبوریم که از کشتی‌های فله بر برای جابجایی آن‌ها استفاده کنیم  که کار به مراتب سخت‌تر شده است.

"Bob Cymbala" معامله‌‍‌گر مواد غذایی A&J Global USA در این زمینه معتقد ا‌ست به دلیل کمبود کانتینر از یک  سو و قیمت بالای کشتی‌های کانتینری به دنبال حمل کالا با کشتی‌های فله‌بر هستیم.

وی گفت:  چند تن از صادر کنندگان عمدۀ هندی همکارِ من  برای حمل  تمامی کالا‌های خود از کشتی فله‌بر استفاده می‌کنند.

به گفتۀ کارشناسان اگر‌چه حمل برخی مواد با کشتی‌های فله‌بر ممکن است به بسته بندی کالا آسیب وارد کن، اما آنان در شرایط فعلی چاره‌ای جز این ندارند.

"تیکیسرا" در ادامه نوشت: بر اساس داده‌های آژانس کشتیرانی ویلیامز که معمولاً مواد غذایی را از برزیل حمل می‌کند جعبه‌های کانتینری از ماه جولای به این طرف حدود ۴۸ درصد کاهش پیدا کرده و به همین جهت بازرگانان بالاجبار از کشتی‌های فله بر استفاده  می‌کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار