۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸

چرا زنجیرۀ تأمین کالا و لجستیک آمریکا زمین‌گیر شد؟

کمبود کارگران بندری، افزایش تقاضای مصرف کننده، سیری ناپذیری مردم آمریکا برای داشتن کالا‌های بیشتر، مسدود شدن بنادر، تاخیر در تخلیه کالا‌ها از جمله عواملی است که این روز‌ها رنجیره تامین و لجستیک آمریکا را به چالش وبن بست کشانده است.
کد خبر: ۹۱۱۷۱

چرا زنجیرۀ تأمین کالا و لجستیک آمریکا زمین‌گیر شد
به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ "KEVIN KETELS" نویسنده و تحلیلگر دریایی در مقاله‌ای  با عنوان چرا زنجیرۀ تامین کالا در امریکا زمین‌گیر شد، ازدحام بنادر آمریکایی را از نگاهی دیگر به چالش کشیده و یاد‌آور شده است: در سال ۲۰۲۰ آمریکا بیش از یک تریلیون دلار از کشور‌های آسیایی وارد کرده است که همه نوع کالای مصرفی در آن‌ها یافت می‌شد، اما امروزه کار به مرحله ناهمگونی  رسیده به گونه‌ای که کانتینر‌های وارد شده به این کشور راهی برای بازگشت به آسیا را ندارند، زیرا کمبود کارگران بندری، مراحل پیچیدۀ گمرکی و کشتی‌هایی که منتظر تخلیۀ بار هستند گرهی بر مشکلات حمل و نقل آمریکا افزوده است.

در ادامۀ این مقاله آمده است: امروزه بنادر آمریکا از کشتی‌هایی که منتظر تخلیۀ بار هستند انباشته شده که این کار به کمبود کالا در فروشگاه‌های آمریکایی دامن زده است. همانگونه که بار‌ها عنوان شده هم‌اکنون ده‌ها کشتی کانتینری اقیانوس پیما در بنادر لس‌آنجلس و لانگ‌بیچ قادر به تخلیۀ بار خود نیستند همچنین بنادر نیویورک و نیو‌جرسی در حال حاضر مسدود شده‌اند، این در‌حالی است که هیچ کس منتظر نمی‌ماند تا کشتی‌ها بار‌های خود را تخلیه کنند و این کار به رکود بیشتر انجامیده و صاحبان کالا را در آستانۀ کریسمس بلا‌تکلیف گذاشته است.

در ادامه این گزارش آمده است زمانی‌که بیماری همه‌گیر کرونا در مارس ۲۰۲۰ به سواحل آمریکا رسید شرکت‌های حمل و نقل با یک رکود طولانی مواجه شدند که این رکود از آن زمان تا کنون همچنان ادامه دارد. بسیاری از تامین کنندگان کالا سفارشات خود را لغو کردند. نرخ بیکاری به ۱۴.۸ درصد رسید که بالاترین رقم از سال ۱۹۴۸ تا کنون است. اگرچه از ابتدای سال ۲۰۲۰ حمل و نقل در اکثر نقاط جهان به رونق نسبی رسید، اما سهم بنادر آمریکایی از این رونق بسیار محدود بود و حتی میلیارد‌ها دلار کمک کنگره نیز نتوانست به اقتصاد آمریکا کمک کند.

تمامی این موارد با افزایش تقاضای مصرف کننده گره خورده و در حال حاضر زنجیرۀ تامین و لجستیک آمریکا به نوعی در بن بست قرار گرفته که بیرون آمدن از آن به سادگی مقدور نیست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار