۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴

راه اندازی اولین موتور کشتی با سوخت آمونیاک در سال ۲۰۲۳

اولین موتور کشتی با سوخت آمونیاک معروف به پروژه "Apollo" که توسط شرکت وارتسیلا ساخته می‌شود در سال ۲۰۲۳ بر روی یک کشتی نروژی نصب و راه اندازی می‌شود.
کد خبر: ۹۱۱۶۱

راه اندازی اولین موتور کشتی با سوخت آمونیاک در سال ۲۰۲۳
به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ بر این اساس قراردادی بین شرکت کشتی‌سازی نروژی Eidesvik و گروه فنّاوری وارتیسلا به امضا رسید.

"هانس پتر نسسه" مدیرعامل Wärtsilä نروژ در این زمینه گفت: مطالعه و تحقیق در زمینه تولید و موتور سوخت آمونیاک از مدت‌ها پیش در این شرکت آغاز شده و به این نتیجه رسیده‌ایم  که آمونیاک به عنوان سوخت می‌تواند انتشار دی اکسید کربن را به شدت کاهش دهد.

وی افزود: استفاده از آمونیاک به عنوان سوخت به تمامی صاحبان خطوط کشتیرانی پیشنهاد می‌شود و اعتقاد دارم که این نوع سوخت به راحتی می‌تواند جایگزین سوخت‌های فسیلی شود.

وی یاد‌آور شد: این اولین پروژه تولید موتور کشتی در نوع خود در جهان است و با تلاش کارشناسان امیدواریم در سال ۲۰۲۳ به نتیجه نهایی برسد.

وی گفت: در اولین پروژه‌ای که در نظر گرفته‌ایم موتور دوگانه سوز خواهد بود که LNG سوخت نوع دوم خواهد بود تا بتوانیم این پروژه را به سرانجام برسانیم.

مدیر گروه کشتی‌سازی Eidesvik نیز در این زمینه گفت: مشتاق هستیم که صاحب اولین کشتی باشیم که این گام اساسی را برداشته و امیدواریم که به مرور بتوانیم بر تعداد متقاضیان سوخت آمونیاک بیفزاییم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار