۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱

ترخیص کالا‌های ملوانی در بنادر سه گانه آبادان با اولویت مواد فاسد شدنی

مدیرکل گمرک آبادان از ترخیص کالا‌های ملوانی در بنادر آبادان، چوئبده و اروندکنار که مدت‌ها قبل در انبار‌های بنادر انباشته شده بود خبر داد.
کد خبر: ۹۰۹۲۶

ترخیص کالا‌های ملوانی در بنادر سه گانه آبادان با اولویت مواد فاسد شدنی

محمدرضا پارسا اصیل در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: ترخیص کالا‌های ملوانی با اولویت کالا‌های مصرفی نظیر مواد خوراکی برای جلوگیری از فاسد شدن و انقضای تاریخ مصرف و کالا‌های اشتعال زا که در لنج‌های چوبی هستند انجام خواهد شد.

وی اظهارداشت: پیشتر طبق مصوبه سال ۱۳۹۹ و در راستای ساماندهی ورود کالا‌های ملوانی به منظور رونق کسب و کار و معیشت مردم منطقه و جلوگیری از ورود کالای قاچاق، محدودیت‌هایی برای حمایت از تولید داخل از سوی کمیسیون مبارزه با کالا و ارز به سازمان‌های مربوطه ابلاغ شده بود که متعاقب آن ترخیص این نوع کالا‌ها را با مشکلاتی همراه کرده بود.  

استاندار ویژه خوزستان هفته گذشته در سفری از پیش اعلام نشده به بنادر سه گانه آبادان  گفته بود ترخیص این نوع کالا‌های ملوانی بزودی شروع خواهد شد تا از نابودی سرمایه ملی جلوگیری شود.

پیش‌تر برخی ملوانان آبادانی از ترخیص نشدن کالا‌های ته لنجی خود انتقاد کرده و خواستار خروج این کالا‌های قبل از نابودی آنان شده بودند.

بر اساس قانون هر ملوان می‌تواند تا سقف ۹۰ میلیون  ریال در طول سه سفر دریایی، طبق فهرست مجاز اعلام شده، کالا‌هایی را بدون پرداخت حقوق گمرکی وارد کند.

چندی پیش ملوانان هندیجانی نیز در اعتراض به ترخیص نشدن کالا‌های ملوانی خود مقابل فرمانداری این شهرستان بندری تجمع کرده و خواستار رفع مشکلات خود شدند.

واردات کالا‌های ته لنجی در سال‌های اخیر به چالشی برای ملوانان خوزستانی و واحد‌های گمرکی تبدیل شده است.

بر اساس مصوبه دولت بنادر خرمشهر، شادگان، بنادر سه گانه آبادان، ماهشهر و هندیجان مجاز به واردات کالا‌های ملوانی با سقف تعیین شده هستند و بیشتر از آن تخلف محسوب شده و جلوی ترخیص آن گرفته می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار