۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰

یونان ستون فقرات صنعت کشتیرانی اتحادیه اروپا

یونان با ۴۹۰۱ کشتی بزرگترین مالک کشتی‌های تجاری جهان به عنوان ستون فقرات صنعت کشتیرانی اتحادیه اروپا به شمار می‌رود که در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۳.۸۱ میلیارد یورو درآمد داشت.
کد خبر: ۹۰۷۹۶

یونان ستون فقرات صنعت کشتیرانی اتحادیه اروپا

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ یونان در حال حاضر ۵۸ درصد ناوگان تحت کنترل اتحادیه اروپا را تشکیل می‌دهد. در سال ۲۰۲۰ علی‌رغم شیوع ویروس کرونا و تعلیق حرکت کشتی‌ها ناوگان یونان بیش از چهار درصد رشد کرد. در واقع صنعت کشتیرانی یونان از ارکا‌ن اصلی اقتصاد این کشور محسوب می‌شود.

این کشور ۱۹.۴۲ درصد از ظرفیت کشتی‌های فله‌بر جهان را با ۳۶۴ میلیون dwt را در اختیار دارد.

این گزارش حاکی است بیش از یک سوم از کشتی ها‌ی متعلق به یونان با ۱۷۰۶ فروند کشتی دارای پرچم کشور‌های عضو اتحادیه اروپا هستند.

این روز‌ها با افزایش نرخ حمل کالا، سرمایه گذاران متمول یونانی به سمت سفارش ساخت کشتی گرایش بیشتری دارند. در سال ۲۰۲۰ در اوج بحران کرونا ۱۰۴ کشتی با ۱۴.۳۶ میلیون dwt سفارش داده شد.

در حال حاضر میانگین سن کشتی‌های متعلق به یونان ۹.۵۴ سال است که از متوسط سن ناوگان جهانی ۹.۸۷ سال کمتر است.

این کشور یکی از مراکز مهم ثبت پرچم کشتی است به گونه‌ای که در حال حاضر ۶۸۵ فروند کشتی بیش از ۱۰۰۰ gt در این کشور ثبت شده است.

در پایان این این گزارش آمده است در سال ۲۰۲۰ علی‌رغم کاهش ۲۰.۱۶ درصدی درآمد نسبت به سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۳.۸۱ میلیارد یورو درآمد نصیب ناوگان کشتیرانی یونان شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار