۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲

بحران تغییر خدمه فروکش کرد

بحران تغییر خدمه پس از نزدیک ۲۰ ماه که حمل‌ونقل دریایی را به شدت تحت تأثیر قرار داده و زمینه نارضایتی دریانوردان را فراهم کرد با حمایت سازمان‌های بین‌المللی و دست‌اندرکاران حمل‌ونقل فروکش کرده و حالت عادی به خود گرفت.
کد خبر: ۹۰۷۹۰

بحران تغییر خدمه فروکش کرد
به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت‌های خبری بر اساس شاخص‌های نپتون در حال حاضر فقط ۸.۹ درصد از دریانوردان بیش از ۱۱ ماه در کشتی‌ها اقامت دارند، در این میان تعداد خدمه‌ای که بر اساس کنوانسیون کار دریایی صرفاً نتوانستند به مرخصی اعزام شوند ۱.۲ درصد می‌باشد.

بر اساس این گزارش هم اکنون میزان واکسیناسیون دریانوردان در کشور‌های اروپایی، آمریکای شمالی و آسیا به بیش از ۵۰ درصد رسیده و طرح واکسیناسیون بر اساس سفارش سازمان‌های بین‌المللی از جمله IMO در تمامی کشور‌ها ادامه دارد.

از سوی دیگر گزارش مؤسسه Wilhelmsen crew chang ewil نیز حاکی از فروکش کردن بحران تغییر خدمه می‌باشد به گونه‌ای که ۱۸۰ هزار نفر از بحران تغییر خدمه خارج شده و ۱۹ هزار نفر هنوز درگیر هستند.

در ادامه گزارش آمده است: میزان واکسیناسیون دریانوردان هر ماهه افزایش پیدا می‌کند به گونه‌ای که در جولای ۱۵.۳ درصد و در ماه آگوست ۲۱.۹ درصد دریانوردان واکسینه شدند.

از سوی دیگر مدیر‌عامل مؤسسه DNV Maritime ضمن تایید کاهش بحران تغییر خدمه اعلام کرد: خوشبختانه مدیران خطوط کشتیرانی علی‌رغم مشکلات موجود برای حل بحران خدمه تلاش کردند. هم‌چنین در تأمین واکسن به خوبی از عهده واکسینه کردن دریانوردان برای دوز اول و دوز دوم بر‌آمدند.

به گفته وی مدیران خطوط کشتیرانی، مالکان کشتی و حتی اجاره کنندگان الزامات سخت گیرانه‌ای را برای جلوگیری از ابتلای خدمه به انواع ویروس ها‌ی کرونا اتخاذ کرده‌اند.

وی در پایان با اشاره به اینکه باید از مسئولان حمل‌ونقل هند برای کنترل بحران ویروس جهش یافته و واکسناسیون قدردانی به عمل آورد، تأکید کرد: در حال حاضر سطح ایمنی کشتی‌ها و بنادر در سطح نرمال و استاندارد است و از میزان ابتلای دریانوردان به ویروس کرونا روز به روز کاسته می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار