۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
رئیس ناحیه جنوب شرق شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا تاکید کرد:

سلامت کارکنان در دوران اپیدمی کرونا، اولویت اول شرکت سینا

رئیس ناحیه جنوب شرق شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا با بیان اینکه حفاظت و صیانت از  سلامت کارکنان در دوران اپیدمی کرونا اولویت اول این شرکت بوده است، گفت: خوشبختانه با تلاش و مجاهدت خستگی ناپذیر پرسنل و  تمامی واحد‌های کاری این شرکت، چرخه عملیات بندری شامل  تخلیه و بارگیری با درخشش در حرکت است و با برنامه ریزی دقیق و کار گروهی تمامی موارد الزامات و مقررات اجرایی شده است.
کد خبر: ۹۰۶۹۷

سلامت کارکنان در دوران اپیدمی کرونا، اولویت اول شرکت سینا

سلامت کارکنان در دوران اپیدمی کرونا، اولویت اول شرکت سینا

ایرج فقیری با تشریح مجموع اقدامات پیشگیرانه و مراقبتی این شرکت جهت مقابله همه جانبه با شیوع ویروس کرونا اضافه نمود: جزو اولین و پیشروترین شرکت‌ها در مجتمع بندری شهید رجایی بودیم که اقدامات پیشگیری از شیوع کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را آغاز کردیم.
وی افزود: در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و انسانی خود از بدو اعلام شیوع ویروس کرونا با تشکیل " کمیته واکنش در شرایط اضطراری" اقدامات مهمی را جهت حفظ سلامت پرسنل محترم شرکت انجام دادیم که همه این اقدامات با در نظر گرفتن بخشنامه‌ها و ابلاغیه‌های کمیته واکنش در شرایط اضطرار شعبه و الزامات و قوانین وزارت بهداشت همراه بوده است.
فقیری گفت: فعالیت کمیته واکنش در شرایط اضطرار شعبه در چهار بخش مشارکت عمومی، آموزش و اطلاع رسانی، غربالگری و ضدعفونی و گندزدایی است.
وی گفت: در راستای صیانت از سلامت کارکنان و سرمایه‌های انسانی شرکت، افراد پرخطر مانند پرسنل مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و خانم‌های باردار مرخص شدند.
وی اظهار داشت: به کارگیری یک سوم نیرو‌های ستادی و پشتیبانی به صورت چرخشی و دورکاری دو سوم نیروها، طرح فاصله گذاری در ایستگاه‌های کاری و تقلیل نفرات در ایستگاه‌های بالای سه نفر، ایجاد مکان‌هایی موقت جهت تعویض لباس به منظور کاهش تجمع در رختکن‌ها، ایجاد فاصله بین دستگاه‌های حضور و غیاب و افزایش ۲۰- ۲۵ درصدی سرویس‌های ایاب و ذهاب جهت افزایش فاصله پرسنل در اتوبوس‌ها در راستای طرح فاصله گذاری اجتماعی را از دیگر اقدامات این کمیته نام برد.
فقیری افزود: برنامه‌های متعددی جهت آموزش و اطلاع‌رسانی به پرسنل در قالب دستورالعمل، اطلاعیه‌های بهداشتی در کانال فضای مجازی شرکت و اتوماسیون اداری، پیامک‌های بهداشتی، تهیه مطالب آموزشی به صورت لمینت، پلات، بنر، پوستر، بروشور و تراکت با موضوعات شناخت بیماری کووید ۱۹، تغذیه مناسب، کنترل تنش و استرس، بهداشت و گندزدایی محیط، بهداشت نان، بهداشت دست‌ها، نحوه استفاده صحیح از ماسک، پروتکل ورود به منزل، پروتکل خرید، اقداماتی که لازم است در صورت مواجهه فرد یا اطرافیان با بیماری انجام شود و... انجام شده است.
فقیری با اعلام اینکه فعالیت‌های کمیته واکنش در شرایط اضطراری در دو بخش پیشگیری و درمان جهت مقابله با ویروس کرونا در حال انجام است، خاطرنشان کرد: کمیتۀ واکنش در شرایط اضطراری در بخش پیشگیری با توزیع دستکش، ماسک، ژل ضدعفونی‌کننده، محلول‌های ضدعفونی‌کننده دست، تهیه و توزیع محلول ضدعفونی‌کننده سطوح و همچنین گندزدایی کلیه اماکن شرکت و در بخش درمان با شناسایی افراد مشکوک، ارجاع آن‌ها و پیگیری وضعیت سلامتی آن‌ها در حال فعالیت است.
همچنین جهت کنترل عملیات و نظارت بر الزامات ابلاغی، گشت روزانه بهداشتی توسط واحد‌های HSE  و حفاظت  انجام می‌گیرد.
رئیس ناحیه جنوب شرق شرکت سینا خاطرنشان کرد:  تیم‌های واکنش در شرایط اضطراری جهت گندزدایی و ضدعفونی نمودن کلیه مکان‌های شرکت همانند آبدارخانه‌ها، آشپزخانه، سرویس‌های ایاب و ذهاب، گیت بازرسی، سالن خدمات اسنادی، انبار‌ها و... به صورت روزانه در حال ضدعفونی نمودن مداوم کلیه لوازم، سطوح، دستگیره‌ها، میز، صندلی، صفحه کلید و مانیتور و تمامی سطوح عمومی در اماکن اداری می‌باشند.
برگزاری جلسات روزانه و کمیته‌های سلامت مقابله با ویروس کرونا، حذف سیستم انگشت زنی، سنجش دمای بدن کارکنان در ورودی شرکت به صورت روزانه با تهیه چندین دستگاه تب سنج غیر‌تماسی، عملیات تب سنجی به صورت روزانه توسط واحد HSE در مبادی ورودی، محوطه اداری، ستاد و انبار‌های متمرکز شعبه صورت می‌گیرد و ایجاد حوضچه ضدعفونی در کلیه نقاط پر‌تردد شرکت از دیگر اقدامات مهم در این شرکت است.
فقیری ضمن تشکر از مدیرعامل شرکت در خصوص تلاش ایشان جهت حفظ سلامت پرسنل به عنوان سرمایه‌های انسانی شرکت و در اولویت قرار دادن این مهم، خواستار مشارکت فعال کارکنان در خصوص رعایت نکات بهداشتی در راستای مقابله با ویروس کرونا شد.
فقیری همچنین درباره کشتی‌هایی که از هند پهلو می‌گیرند؛ گفت: تلاش کرده‌ایم جهت جلوگیری از انتقال بیماری کرونا، پرسنل این شعبه با خدمه و کارکنان آن کشتی ارتباط نگیرند.
وی گفت: همچنین تهیه و توزیع لوازم بهداشتی و ضدعفونی کننده، تنظیم شیفت‌های کاری، اجرای محدودیت‌های ورود و خروج، عدم حضور پرسنل در شرکت و بندر پس از تخلیه کالاها، پایش نیروی انسانی، را در برنامه داشتیم و ارائه خدمات به کشتی‌ها به صورت ۲۴ ساعته انجام می‌شود.
فقیری اضافه نمود: در زمینۀ کرونا به طور جدی در بندر شهید رجایی، تیم ایمنی، بهداشت و محیط زیست خود را به صورت کامل تجهیز و نفرات متخصص در این زمینه را استخدام کردیم. بدین ترتیب توانستیم این اپیدمی را کنترل کنیم. خوشبختانه آمار مبتلایان شرکت بسیار پایین و انگشت شمار است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار