۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸

افزایش هزینه‌های جابه‌جایی خدمۀ کشتی به دلیل تأخیر در واکسیناسیون و محدودیت سفر

بیش از یک سال است که اتحادیه‌های اصلی دریانوردان، خطوط کشتیرانی و سازمان‌هایی از جمله سازمان بین‌المللی دریانوردی در مورد مشکلاتی که در صنعت حمل و نقل به دلیل محدودیت‌های سفر ناشی از COVID-۱۹ ایجاد شده و عدم به رسمیت شناختن دریانوردان به عنوان کارگران اصلی هشدار می‌دهند. تجدید محدودیت‌های سفر ناشی از تغییرات جدید ویروس کرونا، همراه با تأخیر در دریافت واکسیناسیون برای دریانوردان، احتمالاً مشکلات را بیشتر خواهد کرد، زیرا شرکت‌های حمل و نقل برای مدیریت تقاضای فزاینده و افزایش محموله‌ها با بهبود اقتصاد جهانی تلاش می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۵۵۱

افزایش هزینه‌های جابه‌جایی خدمه کشتی به دلیل تأخیر در واکسیناسیون و محدودیت سفر

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ گزارش آژانس خدماتی Danica Crewing Services حاکی است هزینه‌ها در بخش خدمه افزایش می‌یابد و کمبود خدمه به دلیل محدودیت‌های سفر، COVID-۱۹ و تأخیر واکسیناسیون بر دسترسی دریانوردان آموزش دیده تأثیر می‌گذارد. این آژانس خدماتی هشدار می‌دهد که تداوم محدودیت‌ها و تأخیر در واکسیناسیون باعث کمبود خدمه و افزایش دستمزد می‌شود که احتمالاً در ماه‌های آینده بدتر خواهد شد.

"هنریک جنسن" مدیرعامل آژانس خدماتی دانیکا با اشاره به تغییرات اخیر در دسترس بودن خدمه، گفت که بازار خدمه اروپای شرقی تحت فشار شدید قرار دارد، زیرا شرکت‌ها برای جایگزینی افسران و دریانوردانی که نمی‌توانند از مناطق دیگر سفر کنند، به کشور‌هایی از جمله اوکراین و روسیه مراجعه می‌کنند. جهان، از جمله هند و فیلیپین به عنوان مراکز تعویض خدمه محدودیت‌های جابه‌جایی دریانوردان را در بهار امسال بازگرداند، زیرا هند شاهد افزایش چشمگیر تعداد موارد بیماری بود.

در حالی‌که نیمکرۀ شمالی وارد تعطیلات تابستانی می‌شود، آژانس خدماتی دانیکا هشدار می‌دهد که شرایط برای شرکت‌های کشتیرانی دشوارتر می‌شود. شرکت‌هایی که به عنوان منابع جایگزین از دریانوردان هندی و دیگر کشور‌های جنوب شرقی آسیا که اکنون قادر به سفر نیستند استفاده می‌کردند. این آژانس خدماتی تاکید می‌کند که در ماه‌های تابستان در اروپای شرقی به دلیل تعهدات خانوادگی دسترسی به خدمه از درجه دسترسی پایینی برخوردار است.

وضعیت ناگوار در هند و محدودیت‌های سفر در فیلیپین باعث شده است که بسیاری از شرکت‌های کشتیرانی برای خدمه به اروپای شرقی مراجعه کنند. "هنریک جنسن" می‌گوید، این امر بازار اشتغال دریانوردان در شرق اروپا را تحت فشار بی‌سابقه زیادی برای درخواست نیرو قرار داده است. "علاوه بر این، ما با بُعد جدیدی مواجه هستیم و آن  تمایل دریانوردان به تزریق واکسیناسیون است. بسیاری از دریانوردان می‌خواهند قبل از بازگشت به دریا واکسینه شوند. "

در دسترس بودن واکسن‌های COVID-۱۹ و زمان مورد نیاز برای ایجاد ایمنی، مسائل کلیدی هستند که بر تعداد افراد موجود تأثیر می‌گذارد. همچنین دریانوردان مجبور می‌شوند تا قبل از بازگشت به دریا منتظر بمانند تا دومین واکسیناسیون خود را انجام دهند.

"جانسن" می‌گوید: "به طور غیرمنتظره، مانند بازار‌های حمل‌و‌نقل، زمانی‌که کمبود وجود دارد، هزینه افزایش می‌یابد. "ما اکنون می‌بینیم که شرکت‌های حمل‌و‌نقل حقوق‌هایی ۱۰ تا ۲۰ درصد بیشتر از سطح متوسط بازار و یا پاداش بالایی را برای پیوستن دریانوردان به کشتی ارائه می‌دهند. "

در کشور‌هایی از جمله روسیه، جایی که واکسن‌ها به طور کلی در دسترس هستند، این خبر خوبی برای دریانوردان است. با این حال، در کشور‌های دیگر مانند اوکراین، تقاضا برای واکسیناسیون بیشتر از عرضه است و در نتیجه زمان انتظار طولانی‌تر است. در نتیجه "آژانس خدماتی دانیکا" می‌گوید که دریافته است دریانوردان، به ویژه آن‌هایی که بلافاصله با شروع مرخصی خود ثبت نام نمی‌کنند، چهار تا شش هفته منتظر واکسیناسیون هستند و هنگامی‌که اولین تزریق خود را انجام می‌دهند، باید هشت تا ده هفته دیگر برای تزریق دوم و سپس دو تا سه هفته دیگر منتظر بمانند تا ایمنی آن‌ها کاملاً مؤثر باشد.

"جانسن" می‌گوید: "این بدان معناست که بسیاری از دریانوردان در حال حاضر به مدت ۱۶ تا ۲۰ هفته از حلقۀ کار خارج شده‌اند، که تقریباً دو برابر دورۀ مرخصی معمول آن‌ها است و کمبود جهانی دریانوردان را تشدید می‌کند. " وی از کشور‌های دارای حمل‌و‌نقل بین‌المللی دریایی می‌خواهد تا نیاز حیاتی خدمه را درک کنند و دریانوردان که به عنوان کارگران اصلی تعیین شده‌اند در اسرع وقت واکسیناسیون را انجام دهند. وی همچنین خاطرنشان می‌کند که استفاده از نوع واکسن‌های تک دوز برای دریانوردان نیز به کاهش کمبود فعلی افراد واجد شرایط برای سفر و کار در کشتی کمک می‌کند.

ترجمه: کاپیتان سیدمسعود میریوسفی
ارسال نظرات
آخرین اخبار