۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲

اختلال در صنعت کشتیرانی جهان در پی وقوع سیل در اروپا و چین

طبق گفته متخصصان صنعت کشتیرانی، سیل‌های اروپا و چین اختلالات بزرگی در زنجیرۀ تولید جهانی و صنعت کشتیرانی به وجود آورده‌اند.
کد خبر: ۹۰۵۰۳

اختلال در صنعت کشتیرانی جهان در پی وقوع سیل در اروپا و چین

به گزارش مانا به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، طبق آنچه متخصصان صنعت کشتیرانی می‌گویند سیل‌های اروپا و چین اختلالات بزرگی در زنجیرۀ تولید جهانی و صنعت کشتیرانی به وجود آورده‌اند.

این در حالی است که صنعت کشتیرانی تا کنون در سال جاری با اختلالات بزرگی روبه‌رو شده بود. با بازگشت اقتصادهای جهان از پاندمی کرونا کمبود کانتینر به وجود آمد که باعث تأخیر در ارسال محموله‌ها و بالا رفتن قیمت‌ها شد.

سپس در ماه آوریل یکی از بزرگترین کشتی‌های کانتینربر جهان در کانال سوئز گیر کرد و نزدیک به یک هفته ترافیک آن را متوقف کرد. این کانال ۱۲ درصد از کل تجارت جهانی را از خود عبور می‌دهد.

در ماه ژوئن گسترش کرونا در جنوب چین باعث شد عملکرد بنادر مهم این منطقه مختل شده و قیمت‌های کشتیرانی جهانی دوباره بالا بروند.

حالا سیلاب‌های سنگین در غرب اروپا که بخش‌های مهمی از آلمان، بلژیک، سوئیس، لوکزامبورگ و هلند را تحت تأثیر خود قرار داده است، زنجیره‌های عرضه جهان را مختل کرده است چراکه خطوط راه‌آهن بسیاری آسیب جدی دیده‌اند.

این باعث می‌شود محموله‌ها با تأخیر به بنادر وارد شده و از آن خارج شوند و این اختلالی جدی در صنعت کشتیرانی به وجود آورده است.

در همین زمان با وقوع سیل در استان هنان چین که راه دریایی ندارد و با راه‌آهن به بنادر متصل است با آسیب جدی مواجه شده و این درحالیست که  راه‌آهن زنجیره‌های عرضه بسیاری مختل شده‌اند. این منطقه از چین در همین فصل تابستان ۳۸ میلیون تن گندم تولید کرده است./ مهر

ارسال نظرات
آخرین اخبار