۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱

کاهش بی‌سابقه دزدی دریایی در نیمه اول ۲۰۲۱

آمار حوادث دزدی دریایی و سرقت مسلحانه از کشتی‌ها در نیمه اول سال ۲۰۲۱ در پایین‌ترین سطح از سال ۱۹۹۴ تا کنون قرار گرفت.
کد خبر: ۹۰۳۸۱
کاهش بی‌سابقه دزدی دریایی در نیمه اول ۲۰۲۱
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از دفتر بین‌المللی مبارزه با دزدی دریایی IMB در شش ماهه اول سال ۲۰۲۱ حدود ۶۸ مورد دزدی دریایی به ثبت رسیده که در مقایسه با ۹۸ حادثه مدت  مشابه سال ۲۰۲۰ کاهش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش اجرای پروژه Deep Blue که توسط نیجریه و مجمع همکاری‌های دریایی به منظور کنترل دزدی دریایی در خلیج گینه به اجرا درآمد، نقش مناسبی در کاهش دزدی دریایی در خلیج گینه داشته است.

با این حال ۳۲ درصد از حوادث گزارش شده نیمه اول ۲۰۲۱ در خلیج گینه رخ داده، اما این آمار کمترین مورد نسبت به سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ می‌باشد.

"مایکل هاولت" مدیر IMB در این زمینه گفت: در حالی‌که آمار‌ها از کاهش دزدی دریایی در خلیج گینه خبر می‌دهد، اما یاد‌آوری می‌کنیم فرماندهان و خدمه  در این منطقه باید همچنان مواظب واکنش‌های دزدان دریایی باشند.

وی گفت: همچنین دریانوردان هنگام عبور از تنگه سنگاپور باید بیش از پیش مراقب باشند چرا‌که ۱۶ حادثه در شش ماه اول ۲۰۲۱ در این منطقه گزارش شده است.

مواردی نیز در مدت یاد شده در Callao Anchorage پرو گزارش شده است که نسبت به عبور از این منطقه هشدار‌های لازم داده شده است.

وی در پایان گفت: از سوی دیگر  دریانوردان باید هنگام لنگر انداختن در خلیج مانیل فیلیپین  نیز اقدامات احتیاطی را انجام دهند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار