۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷

تأکید مجدد IMO و سازمان‌های مردم‌ نهاد برضرورت واکسیناسیون دریانوردان

سازمان بین‌المللی دریانوردی و اتاق بین‌المللی کشتیرانی بار دیگر از دولت‌های ساحلی خواستند برای واکسینه شدن دریانوردان تلاش‌های خود را به کار گیرند.
کد خبر: ۹۰۳۳۳
تأکید مجدد IMO و سازمان‌های مردم‌ نهاد برضرورت واکسیناسیون دریانوردان

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ اتاق بین‌المللی کشتیرانی وابسته به IMO اعلام کرد: بر‌اساس اعلام سازمان بین‌المللی دریانوردی در تاریخ ۲۵ ژوئن ۲۰۲۱ همزمان با روز جهانی دریانورد از یک سو و ایجاد کمپین (دریانوردان در اولویت واکسیناسیون)، تمامی دولت ها‌ی ساحلی موظف هستند امکانات لازم را برای در اولویت قرار گرفتن دریانوردان برای  واکسیناسیون را مورد توجه قرار دهند.

"گای پلاتن" دبیرکل اتاق بین‌المللی کشتیرانی در این ارتباط گفت: در تاریخ ۲۵ ژوئن پس از اعلام سازمان IMO  که دریانوردان باید در اولویت اول واکسیناسیون کووید ۱۹ قرارگیرند کمپین جهانی برای حمایت از این شعارِ سازمان IMO به راه افتاد که تمامی سازمان‌ها‌ی مردم نهاد، کارشناسان و تحلیلگران و مردم سراسر جهان بر ضرورت واکسنیه شدن دریانوردان تا‌کید کردند.

در این ارتباط اتاق بین‌المللی کشتیرانی (ICS) از تمامی اعضا، شرکا و دولت‌ها خواست تمهیدات لازم را برای تامین و تهیه واکسن دریانوردان که نقش اساسی را در تجارت دریایی جهان برعهده دارند، به کار گیرند.  
وی گفت: با تکرار این اطلاعیه در تاریخ ۹ ژوئن بار دیگر از دولت ها، مالکان کشتی‌ها، اپراتور‌ها و اجاره کنندگان می‌خواهیم قبل از هرگونه عملیات حمل و نقل نسبت به واکسیناسیون دریانوردان اقدام کنند.

شایان ذکر است اتاق بین‌المللی کشتیرانی که تحت نظارت سازمان IMO فعالیت می‌کند یک سازمان غیر‌انتفاعی است که ۸۰ درصد مالکان کشتی خطوط معتبر جهانی در آن عضویت دارند.
تأکید مجدد IMO و سازمان‌های مردم‌ نهاد برضرورت واکسیناسیون دریانوردان
ارسال نظرات
آخرین اخبار