۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲

تشدید روز‌افزون بحران تغییر خدمه در جهان

نظر‌سنجی از ده‌ها مدیر خط کشتیرانی دنیا نشان می‌دهد بحران تغییر خدمه که جامعۀ دریایی بیش از یک سال در‌گیر آن است، روز به روز بدتر می‌شود.
کد خبر: ۹۰۲۸۱
تشدید روز‌افزون بحران تغییر خدمه در جهان
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ "Kasper Sogaard" رئیس واحد تحقیقات مجمع جهانی دریانوردی با اشاره به این موضوع که جهان همچنان درگیر بحران تغییر خدمه است اظهار داشت: براساس نظر سنجی از مدیران خطوط کشتیرانی دنیا آنان اعتراف کردند متاسفانه کمتر تلاشی از سوی برخی  کشور‌ها و صاحبان خطوط کشتیرانی برای تعویض خدمه صورت می‌گیرد.

وی یاد‌آور شد: براساس کنوانسیون کار دریایی دریانوردان نباید بیش از ۱۱ ماه بدون مرخصی در کشتی مستقر باشند این در حالی است که بسیاری از دریانوردان بدون مرخصی و یا اعزام به خانه در کشتی ماندگار شده‌اند به گونه‌ای که تعداد دریانوردانی که پس از انقضای قرارداد هنوز در کشتی‌ها به سر می‌برند در مدت  یک سال و نیم به طور متوسط ۵۱ درصد افزایش یافته است.

"Kasper Sogaard" در ادامه گفت: بحران تغییر خدمه بیش از یک سال و نیم است که ادامه دارد و بیشترین هزینه را برای دریانوردان و رفاه خانواده آن‌ها به ارمغان آورده است که متاسفانه به جای آنکه شرایط بهتر شود اوضاع روز به روز بدتر می‌شود.

 در همین حال "استفان کاتن" دبیر‌کل فدراسیون بین‌المللی کارگران حمل‌و‌نقل معتقد است: در حال حاضر به اقدامات مشخصی از سوی دولت‌ها نیاز داریم تا اجازه دهد تغییرات خدمه به روشی ایمن انجام شود.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۹۰ هزار نفر همچنان در انتظار تغییر خدمه به سر می‌برند. متاسفانه محدودیت‌های سفر برای جلوگیری از بازگشت دریانوردان به خانه ادامه دارد و پرواز‌های زیادی لغو شده است.

"گای پلاتن" دبیرکل اتاق بین‌المللی حمل‌و‌نقل نیز ضمن انتقاد از برخی کشور‌ها که هنوز موفق نشده‌اند دریانوردان را واکسینه کنند، افزود: شرط اصلی برای اقامت بیشتر دریانوردان در کشتی دسترسی آنان به واکسن است که گاهی توسط برخی خطوط کشتیرانی نادیده گرفته شده است که در این زمینه باید دریانوردان در اولویت قرار گیرند.

"جرمی نیکسون" مدیرعامل شرکت ONE نیز در این زمینه گفت: همۀ ما مدیون دریانوردان و خواستار حل بحران تغییر خدمه هستیم، اعتقاد دارم که دولت‌ها به راحتی می‌توانند از پس مشکلات تغییر خدمه برآیند، اما کمتر تمایلی برای رسیدن به روش‌های مطلوب به چشم می‌خورد. فراموش نکنیم اگر دریانوردان به فعالیت ادامه ندهند ۸۰ درصد سبد خرید مردم در سراسر جهان خالی است.

شایان ذکر است در این نظر‌خواهی مدیریت کشتیرانی خطوط انگلیس، کلمبیا، مدیریت ناوگان one، OSM، Synergy Marine، Thome، V.Group، Wallem و مدیریت کشتی ویلهلمسن و... حضور داشتند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار