۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸

گردهمایی ۱۹ مسئول بندری برای بررسی چالش‌های دوران کرونا

۱۹ مسئول بنادر بزرگ جهان در یک کنفرانس مجازی (PAR) اختلال در زنجیر‌ۀ تامین کالا، دیجیتال سازی و کربن زدایی را از مهم‌ترین چالش‌های بنادر در دوران کرونا عنوان کرد‌ند.
کد خبر: ۹۰۲۰۴
گردهمایی ۱۹ مسئول بندری برای بررسی چالش‌های دوران کرونا
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ در این کنفرانس که به میزبانی بندر آنتورپ برگزار شد، با اشاره به وضعیت نامناسب بنادر در دوران اوج گیری کرونا، بهترین روش‌ها برای رفع مشکلات و معضلات بندری مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در ادامه از دولت‌های ذی‌نفع خواسته شد برای حل بحران بندری از کمک‌ها و حمایت‌های خویش مضایقه نکنند.

براساس این گزارش"Jacques Vandermeiren" مدیر‌عامل بندر آنتورپ در این گردهمایی طی سخنانی با اشاره به اینکه امیدواریم به زودی شاهد فعالیت دوباره بندر یانتیان چین باشیم، یاد‌آور شد: این میزگرد برای رسیدگی به موضوعات مورد علاقه و مشترک، جستجوی فرصت‌ها برای همکاری بیشتر و اشتراک گذاری آنها برگزار می‌شود.

وی افزود: امروزه بنادر با مشکلات مهمی مانند اختلال در زنجیرۀ تامین، دیجیتال‌ سازی و کربن زدایی مواجه‌اند و در این ارتباط بیانیه‌ای نیز امضا کردند تا فعالیت‌ها وجهۀ قانونی پیدا کند. به گفتۀ وی انتقال انرژی، تغییرات آب و هوا در کنار سایر مشکلات بندری باید مورد توجه قرار گیرد.

"بودویچ سیمونز" مدیر‌عامل بندر روتردام نیز در این کنفرانس گفت: بنادر نقش مناسبی در رفع چالش‌ها‌ی دوران کرونا از خود نشان دادند به گونه‌ای که همکاری آنان در ادامه روند بدونِ وقفۀ عملیات بندری و حل بحران تغییر خدمه، هرگز از یاد‌ها نخواهد رفت.

وی خاطر نشان ساخت: بنادر نیاز به ایجاد بستر جهانی برای دیجیتالی شدن دارند و در این مسیر دولت‌ها باید کمک کنند. با توجه به اینکه حمل‌و‌نقل کانتینری پایدارترین وسیله حمل‌و‌نقلی در تجارت دریایی است به همین جهت دیجیتالی شدن این صنعت باید در اولویت خطوط کشتیرانی و بنادر قرار گیرد.

وی در پایان با تاکید بر همکاری بنادر در کربن‌ زدایی اظهار امیدواری کرد: با تشویق دولت‌ها، حمایت صاحبان صنایع و سیاست گذاران حمل و نقل، تحقق اهداف قانون ۲۰۲۰ IMO و دستیابی به کربن صفر درصد تا سال ۲۰۳۰ توسط بنادر نیز پیگیری شود.

شایان ذکر است مدیران بنادر ابوظبی، بنادر وابسته انگلیس، آنتورپ، بارسلونا، بوسان، گوانگژو، هامبورگ، کلنگ، کوبه، لس‌آنجلس، لانگ بیچ، مونترال، نینگبو، روتردام، سانتوس، سیاتل، شانگ‌های، سنگاپور و تانگر‌مد در این گردهمایی  حضور داشتند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار