به گزارش گروه بینالملل مانا آلفالاینر نوشت: به دنبال پیشیگیری تقاضای کارگو از ظرفیت تناژ آماده به بارگیری، شاخص کرایۀ حمل کانتینری شانگهای SCFI رکورد بالای ۲.۹۷۹.۷۶ واحد را در هفتۀ گذشته به ثبت رساند. میانگین نرخهای کرایۀ حمل فوری در مسیر تجاری شانگهای- اروپایی شمالی، به ۸۶۵۰ دلار برای هر feu افزایش پیدا کرد که تنها ۲۵۰ دلار پایینتر از رکورد ثبت شده در اوایل ماه ژانویه ۲۰۲۱ قرار گرفت.
شایان ذکراست: رشد بالای تقاضا سبب شد که خطوط کشتیرانی، میانگین ظرفیت هفتگی تناژ در مسیر آسیا به آمریکای شمالی را ۴۵.۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش بدهند.
در ادامه این گزارش همچنین آمده است: برای یک دوره بیش از ۱۰ سال، کشتیرانیهای MSC سوئیس و مرسک دانمارک از مسیر رشد تقریباً یکسانی بهره بردند. اما در حال حاضر به نظر میرسد این دو کشتیرانی برتر دنیا، استراتژیهای رشد ناوگان بسیار متفاوتی را در پیش گرفتهاند. کشتیرانی MSC با سفارش ساخت تعداد ۳۵ فروند کشتی کانتینربر با مجموع ظرفیت تقریباً ۶۶۰ هزار TEU جولان میدهد، اما کشتیرانی مرسک با سفارش ساخت تنها ۱۶ فروند کشتی کانتینربر با مجموع ظرفیت ۴۱ هزار و ۶۷۴ TEU در جایگاه عقبتری ایستاده و انتظار نمیرود به این زودی هیچ سفارش ساخت کشتی بزرگی را به ثبت برساند.
ناوگان کشتیرانیهای مرسک و MSC به ترتیب تعداد ۷۱۱ فروند کشتی کانتینربر با مجموع ظرفیت چهار میلیون و ۱۲۶ هزار و ۷۴۰ TEU و ۵۸۷ فروند کشتی کانتینربر با مجموع ظرفیت سه میلیون و ۸۹۲ هزار و ۷۳۲ TEU را در اختیار دارند.