۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷

اولین کشتی جذب و ذخیره سازی کربن ساخته شد

اولین کشتی به منظور جذب و ذخیره کننده کربن که توسط شرکت وارتسیلا ساخته شده است تاییدیه موسسه طبقه بندی DNV را دریافت کرد.
کد خبر: ۸۹۷۲۱
اولین کشتی جذب و ذخیره سازی کربن ساخته شد
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، جذب و ذخیره سازی کربن یکی از مهم‌ترین بحث‌های فنّاوری جدید است که در ارتباط با کاهش کربن و سوخت‌های فسیلی مطرح است.

در این ارتباط شرکت واتسیلا به این نتیجه رسیده که انتقال، جذب و ذخیره کربن یک گزینۀ مناسب به شمار می‌رود که می‌تواند مورد استفاده مجدد قرار گیرد. با توجه به وفور آن در اقیانوس‌ها و سایر مکان‌ها ذخیرۀ کربنِ آن یک گزینه مناسب است.

"Monika Johannesen" رئیس مرکز حامل‌های گاز DNV در این زمینه گفت: با توجه به اینکه IMO تصمیم گرفته است نسبت به کاهش کربن در سوخت کشتی‌ها اقدامات اساسی به عمل آورد و جامعه دریایی نیز به آن پاسخ مثبت داده به همین جهت تلاش وارتسیلا برای جذب، ذخیره و تجارت کربن به کاهش انتشار این گونه گاز‌ها کمک خواهد کرد.

وی یاد‌آور شد: گروه فنّاوری وارتسیلا به عنوان بخشی از مطالعات و تحقیقات خود تعبیه مخازن در کشتی‌ها را به منظور جذب و نگهداری آن در دستور کار قرار داد و در این راه به موفقیت‌هایی دست یافت.

"Pål Steinnes" یکی از مدیران وارتسیلا در این زمینه گفت: جذب و ذخیرۀ کربن مایع در تلاش‌های جهانی برای کاهش گاز‌های گلخانه‌ای اهمیت بسیاری دارد و تلاش گروه فنّاوری وارتسیلا یک پیوند مهم در تأمین زیر‌ساخت‌های جذب کربن محسوب می‌شود و ما در صددیم که با مهار کربن ضمن کاهش گاز‌های گلخانه‌ای کاربرد آن را در سایر صنایع گسترش دهیم.

شایان ذکر است دی‌اکسید کربن (CO۲) در صنایع شیمیایی، کنترل دمای رآکتور‌های هسته‌ای، تولید الیاف گیاهی، خاموش کردن آتش، تولید اکسیژن و... کاربرد دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار