۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸

درخواست اتحادیه‌های کارگری و کارفرمایی برای توجه مجدد به مشکلات دریانوردان

اتحادیه کارگری و اتحادیه کارفرمایی صنعت دریایی اروپا با صدور بیانیه مشترکی خواستار توجه بیشتر به مشکلات دریانوردان و شناساندن آنها به عنوان نیرو‌های کلیدی شدند.
کد خبر: ۸۹۶۷۱
درخواست اتحادیه‌های کارگری و کارفرمایی برای توجه مجدد به مشکلات دریانوردان
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، در بیانیه‌ای که از سوی فدراسیون کارگران حمل و نقل دریایی اروپا (ETF) و انجمن صنفی مالکان کشتی اروپا (ECSA) منتشر شده آمده است با توجه به کنوانسیون کار دریایی (MLC ۲۰۰۶) متاسفانه برخی از کشور‌ها هنوز از پذیرفتن منشور حقوق دریانوردان در دوران کرونا پرهیز کرده و دریانوردان از حقوق ویژه و ضروری در برخی  از کشور‌ها برخور‌دار نیستند.

در ادامه این بیانیه آمده است دریانوردان باید بر اساس برنامه ریزی‌های اعلام شده در زمینه واکسیناسیون از اولویت برخوردار باشند در حالی‌که اخبار و گزارش‌های رسیده حاکی از ایجاد محدودیت برای دریانوردان است.

در ادامه این بیانیه آمده است دریانوردان باید پس از گذشت یک سال از همه‌گیری ویروس کرونا بدون محدودیت به محل سکونت و یا محل کار خود سفر کنند و نباید کشور‌ها مانعی بر سر راه مسافرت آنان ایجاد کنند.

از سوی دیگر انتظار می‌رود کنسولگری‌ها و سفارتخانه‌ها در زمینۀ صدور ویزا برای آنان همکاری لازم را به عمل آورند، زیرا جانفشانی دریانوردان در دوران کرونا به هیچ عنوان قابل چشم پوشی نیست، در این ارتباط امکانات رفاهی باید در ساحل برای دریانوردان قابل دسترسی باشد.

در پایان این بیانیه آمده است دریانوردان باید از پشتیبانی مالی برخوردار باشند و مدیران خطوط کشتیرانی، مالکان کشتی و اپراتور‌ها باید حقوق و دستمزد آنان را سرموقع پرداخت کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار