به گزارش گروه بینالملل مانا؛ در مراسم آغاز عملیات بانکرینگ سیار "Chee Hong Tat" وزیر امور حمل و نقل سنگاپور طی سخنانی گفت: استفاده از سوختهای پایدار یکی از عناصر مهم استراتژی کربن زدایی است که سنگاپور سعی دارد در این مسیر پیشرو باشد.
وی یادآور شد: ما تصمیم گرفتیم علاوه بر گاز LNG به سایر سوختهای جایگزین کربن صفر درصد نیز وارد شویم.
به گفتۀ وی این اولین بار است که پروژۀ انتقال گاز LNG کشتی به کشتی در آسیا توسط صنعت بانکرینگ سنگاپور انجام میشود و در این پروژه یک کشتی بزرگ ۱۴۸ هزار TEU کانتینریِ خط کشتیرانی CMA CGM فرانسه گاز مورد نیاز خود را به طور کامل دریافت کرد.
"Chee Hong Tat" در ادامه یادآور شد: تصمیم داریم سنگاپور را به قطب پیشرو LNG در آسیا تبدیل کنیم که در حال حاضر با انجام اولین پروژه نسبت به سایر کشورهای رقیب جلوتر هستیم.
وی در پایان گفت: در حال حاضر حدود ۴۰۰ کشتی با سوخت LNG در حال کار و یا در دست ساخت هستند که این امر بیانگر افزایش روز به روز نیازهای مربوط به گاز LNG است که در سال ۲۰۴۰ به ۵۰ میلیون تُن در سال میرسد به همین جهت جامعهۀ دریایی باید از هم اکنون خود را برای پاسخ گویی به تقاضاها آماده کند.