۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸

توسعه اشتغال پایدار در مناطق ساحلی با تربیت نیرو‌های مهارت محور در حوزه دریانوردی

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان گفت: تربیت نیرو‌های مهارت محور در حوزه دریانوردی و تجارت دریایی سبب توسعه اشتغال پایدار در مناطق ساحلی خوزستان می‌شود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۹۲۱۰

توسعه اشتغال پایدار در مناطق ساحلی با تربیت نیرو‌های مهارت محور در حوزه دریانوردی

به گزارش خبرنگار مانا‌، عبدالنبی سواعدی مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان در نشست با عادل دریس مدیرکل بنادر ودریانوردی استان خوزستان اظهارکرد: توسعه اشتغال در بخش  ساحل و دریا در خوزستان منوط به تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد در زمینه های فنی  و حرفه ای در قالب  آموزش محصول محور است.

وی افزود: با همکاری فنی و حرفه‌ای، دانشگاه و بنادر و دریانوردی دپارتمان تخصصی مهارت‌های دریا و ساحل طراحی و راهبرد این دپارتمان تربیت نیروهای تخصصی مهارت محور و تولید محصولات دانش بنیان می‌باشد.

سواعدی ادامه داد: با راه‌اندازی دپارتمان تخصصی مهارت‌های دریا و ساحل می توان نیروهای تخصصی و مهارت محور در حوزه دریانوردی و تجارت دریایی با کمک دانشگاه  تربیت کرد.

مدیرکل فنی و حرفه ای خوزستان با اشاره به سواحل 500 کیلومتری خوزستان و بسترهای توسعه‌ای مناطق ساحلی استان افزود: سواحل در همه دنیا بیشترین حجم اشتغال را به خود اختصاص داده اند ولی در کشور ما آنچنان به این مقوله پرداخته نشده است.

مدیرکل بنادر ودریانوردی خوزستان نیز گفت: سرمایه گذاری در بنادر خوزستان در سال‌های اخیر رشد مطلوبی داشته ولی هنوز تا نقطه ایده‌ال فاصله زیادی داریم.

عادل دریس آمادگی این اداره کل را برای مشارکت در تربیت نیروهای دریامحور و تجارت دریایی و همراهی با اداره کل فنی و حرفه‌ای تربیت مشاغل ساحلی و دریایی اعلام کرد.

وی گفت: ظرفیت های زیادی برای سرمایه گذاری در مناطق ساحلی خوزستان وجود دارد که بهره گیری از این ظرفیت ها مستلزم نیروهای متخصص و کارآمد است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار