به گزارش گروه بینالملل مانا، شرکت Wuxi Saisiyi Electric Technology یکی از زیرمجموعههای کشتیسازی چین تصمیم دارد این کشتی را طبق زمانبندی تا نوامبر سال ۲۰۲۱ تحویل دهد. این پروژه آزمایشی توسط وزارت حملونقل چین و وزارت صنعت و فنّاوری اطلاعات چین حمایت مالی میشود.
با توجه به اینکه کشتی قبلی مسافری الکتریکی ۴.۳ مگاوات ساعت برق تولید میکند چین در نظر دارد تولید برق این کشتی را به ۷ مگاوات ساعت افزایش دهد که برای این کار حدود ۱۰۰۰ سلول باتری را به عنوان منبع تغذیه کشتی به کار میگیرد.
گفته میشود با ساخت این کشتی که به هیچ عنوان آلودگی زیست محیطی ندارد از تولید ۱۷ تُن NOx جلوگیری میشود.