۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷

اسکله گردشگری بندر شادگان احداث می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شادگان از احداث اسکله گردشگری بندر شادگان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۵۲۰
اسکله گردشگری بندر شادگان احداث می‌شود
 
عبدالله کعبی راد در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: شهرستان شادگان از قابلیت بسیار زیادی در بخش گردشگری آبی و دریایی برخوردار است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شادگان افزود: این شهرستان علاوه بر دارا بودن تالاب بین‌المللی شادگان دارای ۵۶ کیلومتر مرز دریایی با خلیج فارس از بندر آبادان تا بندر امام خمینی است.

وی از مطالعات گسترده به منظور ایجاد سایت گردشگری در ساحل خلیج فارس در محدوده شهرستان شادگان خبر داد.

این مقام مسئول در شهرستان شادگان، ساخت اسکله گردشگری در بندر شادگان را از جمله مهمترین پروژه‌های در نظر گرفته شده در راستای رونق گردشگری دریایی در این شهرستان عنوان کرد.

به گفته وی، بر اساس مطالعات صورت گرفته، علاوه بر ساخت اسکله، امکانات قایق سواری، آلاچیق ساحلی، روشنایی، نمازخانه و سرویس بهداشتی در ساحل بندر شادگان ایجاد خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شادگان، بیان داشت: بر اساس برآورد‌های صورت گرفته اجرای این پروژه به اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیاز خواهد داشت.

وی اظهار امیدواری کرد: هر چه سریعتر با تخصیص اعتبارات لازم شاهد شروع پروژه اسکله گردشگری در بندر شادگان باشیم.

کعبی راد در ادامه گفته‌های خود به گردشگری تالاب شادگان اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع کرونا شاهد کاهش ورود گردشگران به این تالاب هستیم.

به گفته وی، وضعیت آب تالاب به دلیل ورود آب از طریق دو کانال از رودخانه کارون به شادگان هم اکنون در وضعیت مناسبی است.

این مقام مسئول در شهرستان شادگان یادآور شد: در این تالاب ۱۱۰ قایق تفریحی به گردشگران خدمات رسانی می‌کردند که تعطیلی فعالیت آن‌ها ضربه اقتصادی به مالکان آن‌ها وارد کرده است.

وی تصریح کرد: تکمیل زیرساخت‌های گردشگری در تالاب شادگان به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شادگان مطرح است و هر ساله به این منظور اعتبارات ویژه‌ای در نظر گرفته می‌شود.

کعبی راد، اظهار داشت: به این منظور هر ساله زیرساخت‌های گردشگری در روستا‌های صراخیه و رگبه تمکیل می‌شود.

وی با اشاره به خسارات وارده به زیرساخت‌های گردشگری در روستا‌های صراخیه و رگبه به عنوان کانون اصلی گردشگری تالاب شادگان ناشی از سیل نوروز سال گذشته، اذعان داشت: به منظور جبران خسارات‌ها اعتباراتی تخصیص یافت که البته کافی نبود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار