۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱

جامعه دریایی باید در برابر فساد اداری بایستد

جامعه دریایی باید در برابر فساد اداری بایستد
دبیرکل IMO طی بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی مبارزه با فساد، جامعه دریایی را برای اتحاد در برابر فساد دریایی فراخواند و گفت: باید در برابر فساد ایستادگی کنیم.
کد خبر: ۸۸۵۰۴

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، "کیتاک لیم" در این بیانیه با اشاره به اینکه صنعت حمل و نقل دریایی باید در برابر فساد متحد باشد‌، تأکید کرد متأسفانه بحران کرونا باعث شده جامعه دریایی در معرض رشوه و فساد قرار گیرد در این راستا IMO در برابر فساد اداری کاملاً ایستاده است.

وی افزود: تحقیقات کارشناسان IMO نشان داده که دریانوردان نیز می‌توانند در شرایط فساد‌آمیز قرار گیرند برای مثال درخواست غیر‌قانونی پرداخت مبالغی برای اجازه ورود و خروج کشتی‌ها به بندر یا چشم پوشی از اشتباهات جزئی، کامل نبودن اسناد و...از جمله آنها محسوب می‌شود‌.

وی خاطر نشان ساخت: تیم شبکۀ ضد فساد دریایی (MACN) چهل هزار گزارش را از مطالبات فاسد از سطح جهان جمع آوری کرده است که همه آنها قابل بررسی است.

وی در ادامه گفت: اجازه نمی‌دهیم اقدامات فاسد بر حمل و نقل قانونی و عملیات بندری تاثیر بگذارد زیرا معتقدیم این کار بر تجارت دریایی و سرمایه گذاری تأثیرمخرب خواهد گذاشت.

در این ارتباط در حال تلاش هستیم تا قوانین مدونی را  در زمینۀ ضد رشوه و فساد برای کمک به همه ذی‌نفعان دریایی تدوین کنیم.

وی در پایان گفت: مبارزه با فساد برای همۀ ما یک چالش است و ما نباید اجازه دهیم بحران کرونا بهانه‌ای برای عدم هوشیاری باشد و بخش دریایی باید دوران بحران کرونا را در فضای سالمی پشت سر بگذارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار