روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱

اتحادیۀ اروپا بکارگیری اسکرابر حلقه باز را ممنوع می‌کند

اتحادیۀ اروپا به استفاده از اسکرابر حلقه باز در کشتی‌ها به منظور کاهش گاز‌های گلخانه‌ای رأی منفی داد.
کد خبر: ۸۸۱۴۹
اتحادیۀ اروپا بکارگیری اسکرابر حلقه باز را ممنوع می‌کند
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، براساس گزارش منتشر شده  در وب سایت Argus کمیتۀ حفاظت از محیط زیست پارلمان اروپا استفاده از اسکرابر حلقه باز را در صنعت حمل و نقل دریایی ممنوع اعلام کرده است.

براساس این گزارش این کمیته ضمن انتقاد از فعالیت‌هایی که نه تنها منجر به کاهش گاز‌های گلخانه‌ای نمی‌شود بلکه بر آن دامن می‌زند خواستار تلاش‌های بین‌المللی بیشتر برای جلوگیری از انتشار آلودگی‌های زیست محیطی دریایی شد.

اعضای این کمیته از اتحادیۀ اروپا خواستند تا در مرحلۀ اول نسبت به توقف استفاده از اسکرابر‌های حلقه باز حساسیت نشان داده و آن را ممنوع کند.

"Soren Gade" نمایندۀ کشور دانمارک در این زمینه گفت: با توجه به اینکه اسکرابر حلقه باز چندان تاثیری در کاهش آلودگی ندارد به همین جهت از پارلمان اروپا خواستاریم تا نسبت به ممنوعیت تدریجی استفاده از اسکرابر‌های حلقه باز رأی منفی دهند.

وی افزود: علاوه بر این پیشنهاد کرده که پارلمان اروپا استفا‌ده از  مازوت که گوگرد بالایی دارد را ممنوع کند.

وی در ادامه افزود: ما به خوبی آگاهیم که حمل و نقل دریایی هزینه‌های زیادی را برای نصب اسکرابر حلقه باز انجام داده، اما متأسفانه به کمک قوانین زیست محیطی نمی‌آید.

وی در ادامه یاد‌آور شد: این پیشنهاد توسط کمیتۀ حفاظت از محیط زیست دریایی IMO معروف به  MEPC از تاریخ ۱۶ تا ۲۰ نوامبر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

از سوی دیگر "آدینا والان" کمیسر حمل و نقل اتحادیۀ اروپا گفت: نتایج بررسی‌ها را در اختیار سازمان IMO  قرار خواهیم  داد تا تصمیم نهایی را در این زمینه در همان کنفرانس بگیرد.

وی گفت: هدف ما از این پیشنهاد بالا بردن بهره‌وری انرژی و کاهش شدید کربن است و این کمیته تا زمانی‌که اقدامات فنی و عملیاتی مشخص برای استراتژی کاهش گاز‌های گلخانه‌ای IMO عملی شود  به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد و آرام نخواهد نشست.

وی در پایان گفت: باید به کشتی‌هایی که اسکرابر حلقه باز استفاده  می‌کنند فرصت لازم داده شود تا نسبت به تغییر سیستم خود اقدام کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار