به گزارش گروه بینالملل مانا، شرکت مشاوره و تحقیقات NaviForm در این ارتباط اعلام کرد با توجه به اینکه طراحی کشتیها تا کنون یکنواخت بوده است به منظور تغییر شکل و طراحیهای جدید با هدف مصرف انرژیِ کمتر و کاهش گازهای گلخانهای در مراحل ابتدایی پروژههای ساخت کشتی در منطقه پاناگونیای شیلی است.
یکی از مسئولان این شرکت با اشاره به اینکه در کشتیهای فعلی وجود دماغه مقاومت بدنه را کاهش میدهد و به همین جهت باعث مصرف زیاد سوخت و انتشار گازهای گلخانهای میشود بنابراین راندمان بهرهوری کم میشود، درحالیکه در مدلهای جدید به راندمان بهره وری ۵۰ درصد افزوده میشود.
وی افزود: این شیوۀ طراحی شامل کشتیهای باری اقیانوسپیما و مسافری خواهد بود.
وی گفت: در این ارتباط با گروه فنّاوری وارتیسلا به یک الگوی هماهنگ دست یافتهایم تا نسبت به تولید موتورهای هماهنگ با این نوع طراحی و مطابق استانداردهای IMO اقدامات لازم را انجام دهد.
وی یادآور شد: ساخت اولین کشتی از این نوع که در حال حاضر در مرحلۀ طراحی قرار دارد، سال ۲۰۲۱ آغاز میشود.