۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹

انتقاد انجمن بنادر انگلیس از آماده نبودن بنادر جهان برای کشتی‌های خودران

انجمن بنادر انگلیس BPA از آماده نبودن بنادر برای استقبال از کشتی‌های خودران به شدت انتقاد کرد و طی فراخوانی از جامعۀ دریایی خواست راه‌حل‌های خود را در این ارتباط اعلام کنند.
کد خبر: ۸۷۵۸۲
انتقاد انجمن بنادر انگلیس از آماده نبودن بنادر جهان برای کشتی‌های خودران
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، "Richard Ballantyne" مدیر اجرایی BPA با اشاره به اینکه کشتی‌های هوشمند به بنادر هوشمند نیز نیاز دارند گفت: در حال حاضر علی‌رغم شیوع ویروس کرونا همه جا بحث ساخت کشتی‌های خودران مطرح است و کشور‌ها انواع و اقسام فنّاوری‌ها را برای ساخت این کشتی و نحوۀ  پیشی گرفتن از یکدیگر در این زمینه را منتشر می‌کنند.

اما متاسفانه تاکنون هیچ مسئولی اعلام نکرده که تکلیف بنادر برای  استقبال از ورود این کشتی‌ها چیست و چه ساز و کاری برای پهلو گیری آن‌ها وجود دارد.

وی گفت: در این ارتباط انجمن بنادر انگلیس طی فراخوانی از تمامی جامعۀ دریایی می‌خواهد مدارک، پیشنهادات و دیدگاه‌های خود را برای آماده سازی بنادر جهت پهلوگیری کشتی‌های خودران اعلام کنند.

وی یاد‌آور شد: این بخشی از ابتکار عمل جدید ماست که باید منتظر ارسال نظرات اپرتورها، مسئولان بندری، سازندگان، همچنین خطوط کشتیرانی بمانیم تا بدانیم شبکۀ بنادر با این موضوع حیاتی چگونه برخورد خواهد کرد.

به گفته وی مدارک و پیام‌های دریافتی پس از تجزیه و تحلیل در اختیار تمامی بنادر جهان قرار خواهد گرفت. در این ارتباط یک چهارچوب نظارتی و برنامه جدید در زمینۀ امکانات پذیرایی، ارتباطات ساحل به کشتی و کشتی به ساحل، ایمنی کشتی‌ها و نقش بنادر در این مورد لازم است تا در دسترس همگان قرار گیرد.

وی گفت: این ابتکار باید در مراحل ابتدایی سراسر جامعۀ جهانی را به واکنش وا دارد در غیر این‌صورت از یک سو خطوط کشتیرانی خودران و از سوی دیگر بنادر بدون برنامه‌ریزی آسیب خواهند دید.

وی در پایان گفت: پاسخ‌های مربوط به فراخوان باید تا ۱۲ اکتبر ۲۰۲۰ به این انجمن ارسال شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار