۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹

اقدامات پیشرفتۀ بندر سنگاپور برای تسهیل ورود و خروج کشتی‌ها

سازمان دریایی و بندری سنگاپور (MPA) اقدامات پیشرفته بیشتری را برای امنیت عملیات ایمن بندر و تسهیل در تغییر خدمه کشتی‌ها انجام می‌دهد تا ضمن تکمیل زنجیرۀ تامین جهانی، کالا‌های اساسی به کشور‌های مخنلف ارسال شود.
کد خبر: ۸۷۵۷۸

اقدامات پیشرفتۀ بندر سنگاپور برای تسهیل ورود و خروج کشتی‌ها

اقدامات پیشرفتۀ بندر سنگاپور برای تسهیل ورود و خروج کشتی‌ها

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، در این ارتباط اقدامات احتیاطی برای محافظت بیشتر از خدمۀ پرسنل ساحلی و جامعۀ محلی با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی افزایش یافته و تمام فعالیت‌ها از قبیل تعمیر‌، سرویس‌، نگهداری و بازرسی کشتی ها در بندر ادامه دارد.

فقط کافی است کشتی‌هایی که قصد ورود به این بندر را دارند سه روز قبل به بندر اطلاع دهند تا اقدامات اضافه از جمله ضدعفونی کردن مناطق مربوط به پهلوگیری کشتی‌، تخلیه و بارگیری آن انجام شود.

از سوی دیگر کادر پزشکی بندر نیز آمادگی دارد تا به محض ورود کشتی نسبت به انجام تست کرونا و بر روی خدمه  و ضد‌ عفونی کشتی‌ها اقدامات لازم را انجام دهد.

گزارش‌های رسیده حاکی است سنگاپور برای انجام این چنین فعالیت‌هایی بودجه اضافی اختصاص داده است.

به طور کلی برای ورود یا خروج کشتی ها در حال حاضر هیچ ممنو‌عیتی وجود ندارد.

"OChee Hong Tat" وزیر ارشد حمل و نقل سنگاپور در بازدید از امکانات سازمان بندری و دریایی سنگاپور که چندی پبش صورت گرفت طی سخنانی گفت: دریانوردان نقش مهمی در ادامه تجارت بین‌المللی و زنجیره‌های تأمین جهانی دارند از این‌رو (MPA) اقدامات بیشتری انجام خواهند داد تا خدمه کشتی‌ها با خیال راحت نسبت به بازگشت به خانه و یا اعزام به کشتی اقدام کنند.

وی یاد‌آور شد: در کنار بندر بزرگ سنگاپور یک مرکز خود‌مختار با امکانات تست، نگهداری، قرنطینه و کادر پزشکی پیش‌بینی شده که خدمه کشتی‌ها را 48 ساعت قبل از اعزام به خانه و یا سوار شدن به کشتی تحت آزمایشات و معاینات پزشکی قرار می‌دهد.

به گفتۀ سازمان بندری و دریایی سنگاپور با توجه به اقدامات پیشرفته‌ای که در این بندر پیش‌بینی شده صاحبان کشتی، مدیران و کارگزاران شرکت‌های تغییر خدمه نیز باید قبل از ورود به این بندر تمامی پروتکل‌ها را به منظور تغییر خدمه رعایت کنند، در غیر این صورت بندر تصمیمات لازم را برای پهلو‌گیری یا جلوگیری از آن انجام می‌دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار