۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹

کرونا اندیشۀ جهانی و هوشمند سازی در کشتیرانی را تقویت کرد

ویروس کرونا در آستانه سال ۲۰۲۰ اقتصاد برخی کشور‌ها را در آستانه سقو ط قرار داده و حمل و نقل دریایی را با چالش‌های مختلف روبرو کرده است. اما به گفته کارشناسان تقویت اندیشۀ جهانی و هوشمندسازی حاصل تجربه در دوران کرونا است.
کد خبر: ۸۷۵۰۹

کرونا اندیشۀ جهانی و هوشمند سازی در کشتیرانی را تقویت کرد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، بر اساس گزارش کارشناسان آثار مثبتی را می توان در زمینۀ بروز ویروس کرونا و دست و پنجه نرم کردن صنعت حمل و نقل دریایی با آن ارزیابی کرد که همانا گرایش صنعت حمل و نقل دریایی به سمت هوشمندسازی است.

چند تن از کارشناسان MSC، CMA CGM،A.P. Moller – Maersk با حضور در یک کنفرانس مجازی به گفتگو در این زمینه پرداخته و خروج شرکت ‌های بزرگ کشتیرانی از شیوه‌های سنتی و گرایش به سمت هوشمند‌سازی را نقد و بررسی کردند.

"Mikael Lind" از تحلیلگران دریایی در این کنفرانس گفت: بررسی و تحقیقات و پژوهش‌هایی که پیرامون ویروس کرونا به نتیجه رسیده و همچنان ادامه دارد الگوهای رفتاری را در صنعت حمل و نقل دریایی به چالش می‌کشد و نتیجه گیری که از این فرآیند می تواند حاصل شود حذف شیوه‌های سنتی و گرایش برای ایجاد یک فضای مشارکتی نوظهور و فزاینده برای انتخاب هوشمندسازی است.

وی افزود: اگرچه این فنّاوری در دسترس شرکت‌های بزرگ کشتیرانی قرار داشت اما انتخاب آن به عنوان یک اندیشه جهانی و تصمیم جدید را باید به حساب کرونا گذاشت چرا‌که آنان مجبور به انتخاب هوشمندانه دیجیتال شدند.

"Hanane Becha" نیز از تحلیلگران دیگر در این ارتباط گفت: بازیگران زیادی در عرصه صنعت کشتیرانی حضور دارند که به طور مداوم داده‌ها را به اشتراک می‌گذاشتند اما چنین اجماعی که بین شرکت‌های حمل و نقل بعد از دوران کرونا به منظور اشتراک‌گذاری داده های دیجیتال پدید آمده قبلاً به این شکل سابقه نداشت، زیرا قبل از دورۀ کرونا رقابت جای فعالیت‌های مشترک را گرفته بود. اما هم اکنون همه تلاش ها برای انجام فعالیت‌هایی است که به ثمر برسد و مردم کشورها با کمبود مواد غذایی تجهیزات پزشکی و سایر نیاز‌ها مواجه نباشند.

وی افزود: کمبود اطلاعات و پیچیدگی برنامه‌ریزی‌ها‌، بسیاری از قوانین را سخت کرده بود که در واقع ناکارآمد و غیر‌قابل پیش‌بینی بوده و به هیچ عنوان مقرون به صرفه نبود. اما نصب سیستم‌های IT این وضعیت را دگرگون کرد.

"Steen Erik Larsen" نیز در این کنفرانس ویدیویی یاد‌آور شد: در یک سال گذشته اپراتورهای بندری هرگز احساس  نمی‌کردند که برای زنجیرۀ تامین کالای جهانی کار می‌کنند و بیشتر فعالیت ها محدود  بوده و به شرکت ها توجه داشت. اما امروزه تعصب و همکاری‌های مشترک زمینه را آنچنان فراهم کرده که اپراتورهای بندری هم جهانی می اندیشند.

وی در پایان گفت: با اطمینان خاطر باید بگویم دریانوردان‌، اجاره کنندگان کشتی‌، مالکان‌، اپراتورهای بندری و کارکنان تخلیه و بارگیری بنادر دیگر به یک شرکت و یا خط کشتیرانی فکر نمی‌کنند بلکه با یک اندیشه جهانی سعی دارند فعالیتی را انجام دهند که به نفع جامعۀ بشری بوده و این فعالیت بتواند نقشی در کاهش آسیب‌های وارده از محل کرونا داشته باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار