۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵

نصب اسکرابر، گزینه اول مالکان کشتی‌های کانتینری

درحالی‌که نمودار قیمت سوخت کم‌سولفور روند نزولی را به نمایش می‌گذارد، اما مالکان کشتی‌های کانتینری همچنان تمایل بیشتری نسبت به نصب اسکرابر دارند.
کد خبر: ۸۶۵۴۷
نصب اسکرابر، گزینه اول مالکان کشتی‌های کانتینری
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا آلفالاینر نوشت؛ علی‌رغم کاهش قیمت سوخت کم‌سولفور به تنها ۵۰ الی ۷۰ دلار برای هر تُن، اما مالکان کشتی‌های کانتینری همچنان نسبت به گزینۀ نصب اسکرابر چراغ سبز نشان می‌دهند. طی ۲۰ روز نخست ماه جاری دست‌ِکم ۲۰ فروند کشتی کانتینری برای مجهز شدن به اسکرابر وارد یارد‌ها شده اند. در ماه گذشته نیز یارد‌ها پذیرای تعداد ۳۵ فروند به منظور نصب اسکرابر بودند.

این گزارش ادامه داد: در کنار سقوط قیمت‌های نفت خام، کاهش تقاضا از سوی کشتی‌های کانتینری بازار را در ماه آینده تحت تأثیر خود قرار خواهد داد و قیمت‌های بانکرینگ در هفته‌های پیشِ رو روند نزولی را طی می‌کند. پیش‌بینی می‌شود به تنهایی در ماه می، بیش از ۲۰۰ سفرِ کشتی‌ها کنسل شوند.

ناگفته نماند اگرچه شناور‌ها همچنان برای نصب اسکرابر وارد یارد‌ها می‌شوند، اما تعداد کلی کشتی‌های کانتینری که مجهز به اسکرابر شده اند از ۱۱۹ فروند در اواسط ماه مارس به ۹۰ فروند در حال حاضر تقلیل پیدا کرده‌اند.

لازم به ذکراست: ناوگان کشتی کانتینرِ بیکار و غیرفعال با رسیدن به ۳۸۵ فروند با مجموع ظرفیت دو میلیون و ۲۰ هزار TEU دوباره شیب صعودی به خود گرفته است و انتظار میرود این شیب طی هفته‌های آینده تندتر نیز شود.

هم‌چنین تأثیرشیوع ویروس کرونا بازار چارتری را درگیر خود ساخته و فعالیت در اکثر بخش‌ها از رونق افتاده است. در این میان تنها بازار کشتی کلاسیک پاناماکس و کشتی‌های با ظرفیت ۲,۷۰۰ الی ۲,۹۰۰ TEU شرایط کمی بهتر را تجربه می‌کنند.                     

از دیگر رخداد‌های مهم بازار کشتیرانی می‌توان به قبضه درآوردن جایگاه بزرگترین کشتی کانتینری توسط کشتیرانی مرچنت هیوندایی اشاره کرد. کشتی‌سازی دووی کرۀ جنوبی کشتی کانتینری مگامکس HMM ALGECIRAS را با ظرفیت اسمی ۲۳ هزار و ۹۶۴ TEU به زودی تحویل می‌دهد، این کشتی گوی سبقت را از کشتی‌های کانتینری مگامکس کشتیرانی ام اس سی سوئیس ربوده و جایگاه بزرگترین کشتی کانتینری جهان را از آن خود خواهد کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار