۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰

تأکید IMO بر ادامۀ فعالیت خطوط کشتیرانی

تأکید IMO بر ادامۀ فعالیت خطوط کشتیرانی
پس از اعلام وضعیت بحرانی از سوی سازمان بهداشت جهانی (WHO)، سازمان جهانی دریانوردی نیز با صدور بیانیه‌ای از جامعۀ دریایی خواست ضمن ادامه روند فعالیت در شرایط فعلی به توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی عمل کنند.
کد خبر: ۸۵۸۵۱
به گزارش گروه بین‌الملل مانا،  در بیانیه صادره از سوی  سازمان IMO آمده است: با توجه به اینکه از سوی سازمان بهداشت جهانی هیچ محدودیتی در سفر یا تجارت بر اساس اطلاعات فعلی توصیه نمی‌شود به همین جهت از کلیه خطوط کشتیرانی و بنادر انتظار داریم به توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی عمل کنند و در این زمینه اقدامات احتیاطی را کاملاً رعایت کنند تا خطرات احتمالی ناشی از ویروس کرونا به حداقل برسد.

سازمان بین‌المللی دریانوردی در ادامه این بیانیه از کلیه ذی‌نفعان شامل شرکت‌های کشتیرانی، مدیران و خدمۀ کشتی‌ها خواسته تا اطلاعات سفر خود را از مبدأ تا مقصد منتشر کنند تا در صورت لزوم توصیه‌های لازم از طریق شبکه‌های مجازی در اختیار آنان قرار گیرد.

از سوی دیگر "Guy Platten" دبیر‌کل اتاق بین‌المللی حمل و نقل (ICS) در این زمینه گفت: به نظر می‌رسد با توجه به وضعیت فعلی محدودیت‌های ترافیک بین‌المللی اعمال نمی‌شود، زیرا ۹۰ درصد تجارت جهانی بر حمل و نقل دریایی استوار است.
ضرورت تأمین مواد غذایی، دارو و کلیه مایحتاج برای مصرف کنندگان در سراسر جهان باعث می‌شود تا ضمن ادامۀ روند حرکتی شرکت‌های حمل و نقل دریایی، اقدامات لازم  برای مقابله با بروز بیماری کرونا  به عمل آید.

وی افزود: به مقامات بندری سراسر جهان راهنمایی‌های لازم از سوی WHO و IMO ارسال شده است و آنان در آمادگی کامل به سر می‌برند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار