۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹

هوشمند سازی حمل و نقل کشور در دستور کار وزارت راه

هوشمند سازی حمل و نقل کشور در دستور کار وزارت راه
وزیر راه و شهرسازی گفت: هوشمند سازی را بر تمام شقوق حمل و نقلی کشور در دستور کار قرار داده ایم.
کد خبر: ۸۵۴۷۹
به گزارش خبرنگار مانا، محمد اسلامی در حاشیه برگزاری چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل، لجستیک و خدمات وابسته  و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این نمایشگاه در سال ۹۸ با دو رویکرد متفاوت برگزار می‌شود اظهار کرد: بحث هوشمند‌سازی را در راستای افزایش سلامت اداری، افزایش عملکرد و پاسخگویی بهتر به مأموریت‌ها در وزارت راه و شهرسازی در تمامی شقوق در دستور کار قرار داده ایم.

وی با تأکید بر اینکه در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل، لجستیک و خدمات وابسته سه جلوه برجسته از هوشمند سازی به نمایش گذاشته شد، اضافه کرد: اولین این اقدامات راه‌اندازی سیستم یکپارچۀ ارتباط با پیمانکاران است که طی آن ۳۹۴ شرکت طرف قرارداد وزارت راه در قالب یک سیستم یکپارچه صورت‌های مالی و قیمت خدمات خود را اعلام و دریافت می‌کنند.
 
وزیر راه و شهرسازی اجرای این سیستم یکپارچه را زمینه‌ای برای کنترل هوشمند اسناد، مدارک و برآورد‌ها دانست و گفت: با این اقدام فرایند‌ها در وزارت راه و شهرسازی روان سازی شده و گام مهمی در راستای سلامت اداری برداشته می‌شود.

به گفته اسلامی دومین سامانۀ هوشمندی که در چهارمین نمایشگاه حمل ونقل رونمایی شد سامانه یکپارچۀ آزمایشگاه مکانیک خاک بود.
وی در این رابطه گفت: تا پیش از این پیمانکار نتیجۀ آزمایش را به صورت دستی در اختیار کارفرما قرار می‌داد، اما امروز کل این سیستم مکانیزه شده و به صورت همزمان در چند استان به بهره برداری رسید.

وی نتیجه این اقدام را افزایش کیفیت، دوام و قوام زیرساخت و روساخت راه‌های کشور دانست که به صورت دقیق در اختیار دستگاه‌های نظارتی و کارفرما قرار می‌گیرد.

سامانه سنجش رضایت مسافران در فرودگاه‌ها و سامانه پرداخت الکترونیک عوارض آزادراه‌ها دیگر پروژه‌های هوشمندی بود که وزیر راه و شهرسازی از راه اندازی آن‌ها در نمایشکاه خبر داد.

وزیر راه و شهر سازی با بیان اینکه پیوند، پیوستگی و همبستگی بین وزارت راه و شهرسازی و شرکت‌های دانش بنیان بوجود آمده است تصریح کرد: از ایده‌های خلاق و نو برای بهسازی حوزۀ حمل و نقل نهایت بهره را خواهیم برد.

عضو هیئت دولت دوازدهم در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع توسعۀ ترانزیت در کشور پرداخت و اظهار کرد: طی کمیسیون‌های مشترکی که با کشور‌های همسایه از جمله ترکیه، ترکمنستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان و عراق داشته ایم روانسازی فرایند‌ها در بخش‌های راه آهن و جاده‌ای صورت گرفته است که امیدواریم با این تفاهم‌ها به هدفگذاری ۵۰ میلیون تُن ترانزیت در سال از طریق ایران دست پیدا کنیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار