به گزارش گروه بینالملل مانا، شرکت Kawasaki در نظر دارد ساخت این کشتی را تا اواخر سال ۲۰۲۰ به پایان برساند.
بر اساس این گزارش در سال ۲۰۱۸ کنسرسیومی متشکل از دولتهای ژاپن و استرالیا تشکیل شد تا برای تولید هیدروژنِ مایع و ترمینال آن با یکدیگر همکاری کنند. این گزارش حاکی است اولین محمولۀ هیدروژنِ مایع قرار است پس از تکمیل کشتی از استرالیا به ژاپن ارسال شود. زیرا منابع هیدروژن در استرالیا بیشتر است.
یکی از مسئولان شرکت کاوازاکی در این زمینه گفت: هیدروژن به عنوان یک سوخت برای مقابله با گرم شدن کرۀ زمین در آینده محبوبیت خاصی پیدا خواهد کرد، زیرا به هیچ عنوانco۲ و یا سایر گازهای گلخانهای را منتشر نمیکند. در این ارتباط اعتقاد داریم این ماده به عنوان سوخت کشتیها و یا سایر وسایل حمل و نقل با استقبال مواجه شود.