۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
پل‌مه:

تعرفۀ توافقی ارزی دیرکرد کانتینر کاهش یافت

تعرفۀ توافقی ارزی دیرکرد کانتینر کاهش یافت
دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته گفت: از دهم آذرماه تعرفۀ دیرکرد کانتینری بر اساس نرخ تسعیر ارز محاسبه می‌شود.
کد خبر: ۸۵۳۱۳

به گزارش خبرنگار مانا، مسعود پل‌مه در نشست خبری با خبرنگاران با اعلام اینکه از فردا(دهم آذرماه جاری) تعرفه دیرکرد ترخیص کانتینر در بنادر کشور بر اساس نرخ تسعیر ارز محاسبه می‌شود، خاطر نشان کرد: این اقدام در جهت کاهش هزینۀ تمام شدۀ کالا انجام شده که حاصل مذاکره یکساله انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته، سازمان بنادر و دریانوردی و دیگر نهادهای ذی‌ربط خصوصی و دولتی است.
وی با یادآوری اینکه با بازگشت تحریم‌های ظالمانه نرخ دیرکرد ترخیص کانتینر در بنادر به شکل بی‌رویه و بدون ضابطه‌ای برای شرکت‌های خارجی محاسبه می‌شد، ادامه داد: با کاهش تعرفۀ توافقی ارزی دیرکرد کانتینر به زودی شاهد کاهش هزینه ها و به تبع آن اثرگذاری کاهشی بر قیمت تمام شدۀ کالاها خواهیم بود.
پل‌مه بر اساس آمارهای رسمی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد تا پایان سال جاری تا رقم یک و نیم میلیون TEU کانتینر وارد بنادر کشور می‌شود و افزود: با اعمال تعرفۀ جدید برای شرکت‌های خارجی، هزینه دیرکرد کانتینر تا یک سوم کاهش می‌یابد.
دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته نرخ محاسباتی تعرفه کانتینر شرکت‌های ایرانی را بر اساس ریال دانست و گفت: تلاش ما این است که با بضاعتی که داریم به طُرق مختلف از افزایش تورم به واسطه هزینه‌های حمل و نقلی جلوگیری کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار