به گزارش گروه بین الملل مانا، هدف پاکستان از اتصال راه آهن به ترمینال بین المللی کانتینر آن است که زنجیرۀ تأمین کالا گسترش یافته و کالاها هرچه سریع تر به مقصد برسند.
به گفتۀ مسئولان بندرِ کِراچی هدف از اجرای این طرح، افزایش مزیتهای رقابتی در بازار داخل و رقابت با رقبای جهانی است.
به گفتۀ یکی از مسئولانِ بندرِ کراچی درآمد حاصل از عملیات تخلیه و بارگیری در ترمینالِ بین المللی کانتینر پاکستان با استفاده از مزایای سیستم ریلی در سه ماهۀ اوّل سال ۲۰۱۹ میلادی به ۳۸۳ میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد افزایش را نشان می دهد.
وی پیش بینی کرد که عملیات تخلیه و بارگیری دراین بندر با استفاده از صنعت ریلی تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی بیش از پیش افزایش یابد.